نماینده امور ارتباطات دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در عراق گفت: تهدیدهای نوین در جنگ های کنونی که ارتباطات و فن آوری است رعایت حقوق بشردوستانه بین المللی را به حداقل ممکن رسانده است.

صلاحی الدین زین العابدین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: دوره جنگ های سنتی دیگر به پایان رسیده و جای خود را به جنگ های میکروبی، شیمیایی و هسته ای داد به طوری که کم کم متجاوزان به کشورهای منطقه خاورمیانه در حال ورود به این عرصه های جنگی غیرانسانی می باشند.

وی ضمن ابراز تأسف از سرنوشت تلخ 80 هزار مجروح شیمیایی ایران در جنگ تحمیلی عراق خاطرنشان کرد: شناخت تهدیدهای نوین که سلامت انسان های بی گناه را در تمامی کشورهای مورد ستم واقع شده جهان به خطر می اندازد کاری است که باید مسئولان صلیب سرخ جهان با جدیت مضاعف به آن توجه داشته باشند.

وی نجات بشریت در عصر حاضر را پناه آوردن به دین اسلام عنوان کرد.

وی اظهار داشت: وظیفه ی عالمان دینی در کشورهای اسلامی این است که دستوران فقهی و دینی لازم را جهت برخورد با استفاده از این گونه وسایل جنگی صادر نمایند تا تکلیف مشخص شود.

نماینده امور ارتباطات کمیته بین المللی صلیب سرخ در عراق در ادامه با اشاره به جنگ های سایبری در آینده تصریح کرد: آمریکا در تجاوزهایی که طی سال های اخیر به کشور عراق داشته از یک سری سلاح های میکروبی استفاده نموده که آثار مخرب آن علاوه بر مردم عراق دامن گیر کشورهای همسایه نیز می شود بنابراین حامیان حقوق بشر دنیا باید هوشیارانه تر گام بردارند./س

برچسب ها: جنگ ، و ، تهدیدهای ، نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.