رییس كمیته فنی و اجرایی استانی پروژه 'منارید' گفت: هدف پروژه منارید، ارائه الگویی موفق و رفع موانع قانونی و ساختاری موجود در مدیریت یكپارچه منابع طبیعی می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

منوچهر آتش زر در هفتمین جلسه كمیته فنی استانی پروژه منارید افزود: هدف اصلی دستیابی به یك الگوی موفق، تقویت و انسجام درونی و شناسایی و رفع موانع قانونی و ساختاری موجود در مدیریت یكپارچه منابع طبیعی می باشد.

پروژه مدیریت یكپارچه منابع طبیعی(منارید) در حال حاضر در هفت كشور و در ایران در استان های كرمانشاه، سیستان و بلوچستان و یزد در حال اجراست.
وی ادامه داد:پروژه منارید در چهار سطح كمیته فنی كارشناسی پروژه، كمیته پایش و ارزیابی كه تحت مدیریت و نظارت استانداری است، سطح مدیران اجرایی كارشناسان ذیربط در شهرستان و در نهایت سطح جوامع محلی كه بستر اجرایی عملیات است، انجام می شود.

آتش زر تصریح کرد:پروژه منارید با سیاست های تسهیلات محیط زیست جهانی، در چهار محور انجام می شود كه عبارتند از آب های بین المللی، تغییرات آب و هوایی، حفاظت از تنوع زیستی و تخریب سرزمین.

وی افزود: برای عملیات اجرایی پروژه منارید، پنج روستای استان كرمانشاه در حوزه آبخیزداری رزین به عنوان روستاهای پایلوت پروژه انتخاب شده که در نهایت روستای 'زامله' بعنوان نقطه شروع كارهای اجرایی انتخاب شد.
رییس كمیته فنی و اجرایی استانی پروژه 'منارید' سازمان جنگل ها و مراتع گفت:پروژه منارید در ایران، در چهار حوزه آبخیز مختلف شامل زیست بوم مرتع، جنگل، اراضی آبی و دیم در مناطق خشك، نیمه خشك و خشك نیمه مرطوب در مساحتی نزدیك به 50 هزار هكتار اجرا می شود.

این پروژه برای ترویج مدیریت جامع منابع طبیعی در مناطق خشك، نیمه خشك و خشك نیمه مرطوب كه دچار تخریب سرزمین و از بین رفتن خدمات زیست بوم شده اند راهکار ارائه می دهد. /س
برچسب ها: کرمانشاه ، منارید ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.