معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی امنیت غذایی را یکی از شاخص های مهم توسعه پایدار در جوامع انساني دانست.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدعلی نصرتی در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام تبریز و اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت به عنوان نعمت مجهول و یکی از اصول مسلم و فوق العاده حائز اهمیت جامعه گفت: اطلاع رسانی، آموزش و آگاه سازی مردم از این نعمت عظیم کار بسیار مهم و بزرگی است که مسئولان بايد در این مورد اهتمام ویژه ای به کار گیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار پیشگیری از بیماریها را یکی از اصول مهم دانست و تاکید كرد: در این راستا بايد اقدامات فرهنگی بیشتری صورت گیرد و به مردم این اطمینان و اعتماد را بدهیم که هدف از تمامی این فعالیتها تامین بهداشت و سلامت آنها است.

وی همچنین اقدامات صورت گرفته در زمینه ذبح و نظارتهای شرعی و بهداشتی از سوی دامپزشکی را بسیار ارزشمند و قابل تحسین توصیف و تاکید كرد: در قدمهای بعدی، صنایع بسته بندی، تکمیلی و تبدیلی در کشتارگاه هرچه سریعتر راه اندازی شود.

نصرتي از اهتمام مدیر کل و كاركنان دامپزشکی استان در راستای تامین امنیت مواد غذایی با منشا دامی قدرداني كرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی هم در خصوص تبدیل کشتارگاههای سنتی به صنعتی و ساماندهی مراکز جمع آوری شیر خام گفت: بايد نظارت و کنترل بر عرضه این محصولات در کارخانجات لبنیات و مراکز عرضه سطح شهر شدت بیشتری یابد و حتما محصولات زراعی و باغی نیز مانند فرآورده‌های خام دامی یک دوره قرنطینه غذایی داشته باشند و سموم و سایر مواد به کار رفته در آن پایش شوند.

در ابتدای این بازدید بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیتهای دامپزشکی گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد گوشت قرمز استان به صورت صنعتی استحصال می شود که در تلاش هستیم در آینده نزدیک این میزان را افزایش دهیم.

وی همچنین از عملیاتی شدن طرح خنک سازی لاشه‌های دام در کشتارگاههای صنعتی و نیمه صنعتی دام استان خبر داد و افزود: این طرح نقش بسزایی در پیشگیری از شیوع بیماریهای نوپدید و افزایش کیفیت و ضریب بهداشتی گوشت استحصالی دارد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام كرد: در حال حاضر تمامی کشتارگاههای طیور استان به صورت صنعتی و 86 مرکز جمع آوری شیر خام مجاز به صورت کاملا بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی مشغول فعالیت هستند.

زندیه در پایان از ورود مرغ بدون آنتی بیوتیک به بازار مصرف استان در این هفته خبر داد. /ب

برچسب ها: امنیت ، شاخصهای ، پایدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.