عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط ‌زیست وتوسعه‌پایدار مجلس، با اعلام اینکه در نشست فراکسیون محیط ‌زیست مجلس، طرح جامع کاهش آلودگی ۸ کلانشهر کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: این فراکسیون بنا دارد برای تقویت آیین‌نامه دولت مبنی بر کاهش آلودگی هوا، طرحی را با همین مضمون به صحن علنی مجلس بیاورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین‌ پیرمؤذن با یادآوری نشست فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، تصریح کرد: در این نشست مسئولان سازمان حفاظتمحیط ‌زیست گزارشیدرباره وضعیت رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه ارائه می‌دهند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعیندر مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه در این نشست ،طرح جامع کاهش آلودگی ۸ کلانشهر کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: وضعیت هوای تهران و دیگر کلانشهرها سلامت هزاران نفر از مردم کشورمان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه دولت در اسفند ماه سال جاری آیین‌نامه طرح جامع کاهش آلودگی ۸ کلانشهر را تدوین و تصویب کرد، افزود: تبدیل تکنولوژی خودروهای داخلی به تکنولوژی یورو ۴، تبدیل سوخت نیروگاه‌ها از مازوت به گاز و فیلترگذاری سه‌هزار واحد آلاینده در هشت کلانشهر کشور از محورهای این آیین‌نامه به‌شمار می‌آید.

پیرمؤذن با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌هایی مانند طرح جامع کاهش آلودگی شهر تهران تنها نیازمند یک مدیر و تولیت خاص است، تصریح کرد: این متولی باید به‌گونه‌ای عمل کند که همه سازمان و دستگاه‌ها پاسخگوی اقدامات خود باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، از ساخت۶ واحد پالایشگاه تولید کننده بنزین بدون بنزن خبر داد وگفت: به طور حتم ساخت این پالایشگاه‌ها و توزیع بنزین با کیفیت در کاهش آلودگی بسیار تأثیرگذار است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با یاد‌آوری برنامه‌‌ریزی این فراکسیون برای قانون‌مند کردن کاهش آلودگی در کشور، یاد‌آور شد: شاید برای تقویت آیین‌نامه دولت، فراکسیون محیط‌زیست طرحی را با این مضمون به صحن علنی مجلس بیاورد/س

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، جامع ، کاهش ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.