رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لردگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 8 هزار و 300 واحد صنفی در این شهرستان بازرسی شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا نجفی صبح امروز در بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان، اظهار داشت: در این بازرسی‌ها 750 پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد. 

وی در ادامه عنوان کرد: بیشترین عناوین تخلف مربوط به عدم درج قیمت،  گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.

این مسئول نظارت بر بازار را یکی از مباحث مهم و تاثیر گذار در حوزه اقتصاد برشمرد و گفت: این مسئله حتی در دستورات دینی ما نیز بدان تاکید فراوان شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: امروزه یکی از سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها در عرصه تنظیم بازار و کم کردن دغدغه معیشتی مردم نظارت همه جانبه و تاثیر گذار بر این جایگاه مهم اقتصادی بوده که این امر در کشور ما نیز دارای سابقه چندین ساله است.

نجفی حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان را محور برنامه‌های این اداره عنوان کرد و گفت: برهمین اساس بازرسی از واحدهای صنفی و رسیدگی به شکایات مردمی با جدیت پیگیری می‎شود.

وی با اشاره به نکات حائز اهمیت در زمان بازرسی از واحدهای صنفی، گفت: پروانه کسب واحد صنفی در مکان کسب قابل رویت باشد، نصب اتیکت کالا و خدمات برای تمام صنوف الزامی است، صدور فاکتور به مصرف کنندگان الزامی است، نسبت به رعایت درصدهای سود عمده فروشی و خرده فروشی اقدام لازم به عمل آمده باشد.

ابن مسئول با بیان اینکه ارائه فاکتور خرید برای بازرسان الزامی است، اذعان داشت: ارائه کارت شناسایی معتبر از سوی بازرسین محترم در صورت درخواست رویت آن از سوی صاحب واحد صنفی الزامی است./ج1

برچسب ها: شهرکرد ، تجارت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.