سازمان بازرسی امنیت هسته ای فدرال سوئیس، خواستار تسریع در مقاوم سازی و احیاء نیروگاه اتمی مولِبرگ در بِرن سوئیس شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون سوئیس، بازرسان ضمن هشدار دادن به گروه شرکت های انرژی بِرن ( بِ.کا.وِ) بعنوان بهره بردار این نیروگاه، اعلام کردند؛ چنانچه دغدغه های امنیتی، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات این نیروگاه اتمی برطرف نشود، مجبور خواهند شد بعد از سال 2017 میلادی، دستور خاموش و غیرفعال شدن این نیروگاه را صادر کنند.  
این گزارش با بیان اینکه بازرسان در مجموع 10 درخواست برای بهره برداری طولانی تر از نیروگاه اتمی مولِبرگ مطرح کرده اند، افزود: تثبیت هسته رئاکتور و رفع شکاف های موجود و تامین آب خنک مورد نیاز این نیروگاه از جمله مهمترین درخواست ها است.
اروین اشمیت، خبرنگار تلویزیون سوئیس در ادامه گفت: در نشست اخیر سازمان بازرسی امنیت هسته ای فدرال سوئیس که درباره تدابیر لازم برای بروز رسانی زودهنگام این نیروگاه برگزار شد، آخرین مهلت برای دریافت طرح های عملیاتی مشخص بروزرسانی رئاکتور، ژوئن سال 2013 اعلام شد.  
دکتر هانس ورنر، رئیس سازمان بازرسی امنیت هسته ای فدرال سوئیس، با تاکید بر اینکه از نظر بازرسان این نیروگاه دیگر آن استانداردهای امنیتی مورد نظر را برای سال 2017 میلادی ندارد، اظهار داشت؛ در این نشست اعلام کردم در صورتی که شرکت بهره بردار بخواهد تا 10سال آینده از این رئاکتور مولد برق استفاده کند، لازم است تمهیدات لازم امنیت هسته ای را برای مولِبرگ اجرا کند.  
وی افزود: ما همواره خواهان امنیت بالای هسته ای در نیروگاه های اتمی بوده ایم.  
خبرنگار این شبکه تلویزیونی با بیان اینکه نیروگاه مولِبرگ، دومین نیروگاه قدیمی اتمی در سوئیس است که برای بازده زمانی 40 ساله طراحی و ساخته شده، تصریح کرد؛ درست است که سازمان بازرسی امنیت هسته ای فدرال سوئیس از برنامه های بروز رسانی و احیاء شرکت بهره بردار ابراز رضایت کرده، اما در عین حال خواستار اجرای هر چه سریعتر این برنامه ها شده است.  
دکتر هانس ورنر، رئیس بازرسان این سازمان از اینکه چرا گروه شرکتهای انرژی برن تازه در سال 2013 در خصوص میزان سرمایه گذاری لازم برای تعمیر و بروز رسانی تجهیزات این نیروگاه تصمیم گیری خواهد کرد، انتقاد و خاطر نشان کرد؛ ما در اینجا به صراحت می گوییم که اجرا شدن این برنامه ها باید فوری و بلادرنگ در دستور کار قرار گیرند.  
گفتني است؛ گروه شرکت های انرژی بِرن، میزان سرمایه گذاری احیاء و بروز رسانی این تاسیسات اتمی را 170 میلیون فرانک سوئیس اعلام کرده است.
برچسب ها: احیاء ، نیروگاه ، اتمی ، سوئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار