هیات هماهنگی برای تغییر دمکراسی در سوریه اعلام کرد: از هرگونه تلاشی برای پایان خشونت در کشور و حل سیاسی بحران در سوریه استقبال می کنیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، حسن عبدالعظیم هماهنگ کننده این هیات که در برگیرنده 20 حزب و گروه سیاسی منتقد دولت سوریه است در نشستی مطبوعاتی به همراه دو تن دیگر از سران این تشکل با اعلام این مطلب گفت: باید از فرصتهای پیش آمده برای دستیابی به راهکاری برای پایان بحران سوریه استفاده کرد در غیر اینصورت روز به روز احتمال دخالت نظامی طرفهای خارجی در کشور مضاعف می شود.

وی افزود: تداوم این وضع موجب خواهد شد کشور وارد مرحله تخریب فراگیر ساختار حکومتی شود و سوریه را در معرض تهدید واقعی قرار دهد.

وی از ماموریت فرستاده بین المللی به سوریه به عنوان یکی از عناوین مهم تلاشهای سیاسی صورت گرفته برای نجات کشور از بحران کنونی برشمرد و خواهان استفاده از تلاشهای این دیپلمات کهنه کار الجزایری را برای تشکیل دولت انتقالی تام الاختیار و انتقال مسالمت آمیز کشور به یک نظام دمکراسی شد.

عبدالعظیم همچنین اظهارات اخیر فاروق الشرع معاون رئیس جمهور سوریه را گامی به سوی تغییر دمکراسی ارزیابی کرد که تا حدودی با دیدگاه هیات هماهنگی در این خصوص مشترک است.

رجا ناصر یکی دیگر از سران این هیات با اشاره به اینکه توافق طرفهای بین المللی برای پایان بحران در سوریه ضروری به نظر می رسد، گفت: با این حال تاکید ما این است که هرگونه توافق برای برون رفت از بحران باید سوری سوری باشد تا استقلال و حاکمیت این کشور حفظ شود.
برچسب ها: سوریه ، منتقد ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار