طی جلسه ای که امروز با حضور مسولان آموزشی کشور برگزار شد طرح پذیرش دانشجو در سال 93 هم به لحاظ تاثیر سوابق تحصیلی و هم شکل آزمون سراسری مورد بررسی قرار گرفت.

رضا صابری رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: جلسه ای با حضور مسولان آموزشی کشور برای پذیرش دانشجو در سال 93 از جمله مسولان وزارت علوم ، سازمان سنجش و دانشگاه های آزاد و پیام نور امروز 2 شنبه چهارم دی ماه برگزار شد و طرح سنجش و پذیرش دانشجو مورد بررسی قرار گرفت. بحث های کارشناسی این بود که یک طرح جدیدی برای سنجش دانشجو صورت گیرد که هم به لحاظ تاثیر سابق تحصیلی و هم به لحاظ شکل آزمون کارآمد تر و بهتر باشد.

وی گفت: پیشنهاد شد که تاثیرگذاری سابقه تحصیلی با یک برتری قابل توجهی نسبت به وضع موجود لحاظ شود و هم درصدش بیشتر شودو تاثیر مستقیم در سنجش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه داشته باشد . ممکن است که مثلا برخی رشته محل ها تعداد متقاضی زیادی نداشته باشد که در این رشته محل فقط یک آزمون عمومی به همراه سابقه تحصیلی داشته باشد اما برخی رشته ها که رقابت در آن شدید تر است در آنجا آزمون تخصصی به همراه آزمون عمومی و سابقه تحصیلی دارد.

صابری تصریح کرد: تمامی این طرح ها در غالب پیشنهاد است و به دنبال این هستیم که یک طرح قابل قبولی برای سنجش و پذیرش دانشجو به دانشگاه که انعطاف خوبی دارد لحاظ کنیم.
برچسب ها: کنکور ، دانشجو ، پذیرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار