مجلس نمايندگان افغانستان تصويب کرد: ديپلمات هاي افغان حق ندارند جز افغانستان ، تابعيت ديگر کشورها را داشته باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ طرح قانون کارمندان کنسولي و ديپلمات هاي افغانستان در جلسه امروز مجلس نمايندگان اين کشور بررسي شد و با اکثريت آرا به تصويب رسيد.

براساس اين طرح ، هيچ يک ازکنسول ها و ديپلمات هاي افغان حق ندارند تابعيت ديگر کشورها را داشته باشند ، همچنين همسران آنان نيز بايد فقط تابعيت افغانستان را داشته باشند.اين طرح نزديک به يک ماه پيش نيز در مجالس سنا و نمايندگان افغانستان به تصويب رسيده و براي توشيح به رياست جمهوري اين کشور فرستاده شده بود اما حامد کرزي اصلاحاتي را در آن به عمل آورد و براي تصويب دوباره به مجلس فرستاد.

براساس مصوبه قبلي مجلس نمايندگان افغانستان ، افغان هايي که در رشته هاي حقوق ، اقتصاد ،‌ ادبيات و خبرنگاري تحصيلات عالي داشته باشند مي توانند به عنوان ديپلمات فعاليت کنند اما حامد کرزي با اصلاح اين بند اعلام کرد افرادي که در ديگر رشته ها نيز تحصيلات عالي داشته باشند ،‌ نبايد از اين حق محروم شوند.

اشتغال ديپلمات ها به مدت چندين سال در يک پست از موارد مورد انتقادي بود که اعضاي مجلس نمايندگان افغانستان به آن اشاره کردند.مجلس نمايندگان افغانستان دوره کاري ديپلمات هاي افغان را سه سال تعيين کردند.افغانستان در حال حاضر روابط خود را با هفتاد کشور از طريق سفارتخانه و دفترهاي نمايندگي سياسي تامين کرده است.
برچسب ها: افغان ، پارلمان ، تابعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار