پايگاه خبري "اكونوميك كالپس" در مقاله به بررسي مسئله فقر در جامعه آمريكا و تاثير آن بر قشر جوان و كودك جامعه آمريكا پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري "اكونوميك كالپس"، در اين مقاله آمده است: رسانه های جریان اصلی آمريكا هميشه بر اين امر اصرار داشتند که اقتصاد آمريكا رو به بهبود است، اما شمار کودکان و افراد جواني كه در اين سالهاي اخير دچار فقر شده اند، رو به گسترش بوده است. 

واقعيت اين است كه ميزان فقر برای خانواده هايی كه سرپرست خانوار آنها زیر 30 سال سن دارند، به حدود 37 درصد رسيده است!  

بدون شك کودکان و افراد جوان جامعه آمريكا در رکود اقتصادی اخیر نقشي برعهده نداشته اند، ولي همين قشر از جامعه بدترين آسيب را ديده اند.   

به گزارش وزارت آموزش و پرورش آمريكا، برای اولین بار بیش از یک میلیون دانش آموز مدارس دولتی آمریکا بی خانمان هستند.  

هر چند به نظر می رسد اين آمار و ارقام غير واقعي باشند، اما بايد پذيرفت كه جامعه آمريكا چنين بحراني را تجربه مي كند.  
 
متاسفانه، تعداد زیادی از کودکان آمریکایی وعده شام مناسب در اختيار ندارند و حدود یک چهارم از آنها در برنامه غذایی فدرال ثبت نام کرده اند.    
 
جوانان آمريكايي در حال حاضر شرايط بسیار سختي را تجربه مي كنند. جوانان زیر 30 سال سن، برای به دست آوردن یک شغل در آمریکا با مشكلات واقعا جدي روبه رو هستند.
 
رقابت برای بدست آوردن شغل مناسب و معقول در شرايط فعلي آمريكا، بسيار سخت است. آمار بیکاری در میان جوانان آمريكا در بالاترين سطح خود پس از جنگ جهانی دوم قرار دارد و همین امر باعث مشکلات عمده اي در جامعه امريكا شده است.

حتی دارا بودن مدرک دانشگاهی نيز تضمین مناسبي براي بدست آوردن شغل مناسب لحاظ نمي گردد. در واقع، سال گذشته بیش از نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاهي با سن کمتر از 25، بیکاري یا بیکاري نسبي را تجربه كرده اند.  
 
میلیون ها نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهي در شغل هايي فعاليت دارند كه مناسب افراد تحصيل كرده نمي باشد. در كنار اين مشكلات، بدهي هاي وام دانشجويي انها نيز يكي از معضلات سيستم آموزشي آمريكا تلقي مي گردد.  
مي توان گفت كه در حال حاضر بدترین شرايط اقتصادی افراد جوان را از زمان رکود بزرگ سال 1930 شاهد هستيم.    
 
تعداد شغل های مناسب نيز، همچنان رو به کاهش است . بسياري از جوانان يا بايد شغل نامناسب را انتخاب كنند يا شرايط بيكاري را تجربه نمايند. 

با اين مقدمه،قصد داريم 20 آمار از شرايط رو به گسترش فقر در جامعه آمريكا و تاثير آن بر قشر جوانان و كودكان آمريكايي را بررسي نمائيم:
 1. در حال حاضر درصد بالايي از کودکان آمريكايي در مقايسه با آمار و ارقام سال 1975، در فقر زندگي مي كنند. 

۲. از هر پنج کودک يك نفر در ایالت متحده آمریکا در فقر زندگی می کند.

۳. بنا به داده های اداره آمار ایالت متحده، 57 درصد از کودکان آمریکایی در خانه هايي زندگي مي كنند كه شرايط زندگي در آن "فقیرانه" و یا "کم درآمد" مي باشد. 

۴- بين سالهاي 2001 تا 2011، متوسط درآمد خانوارها برای خانواده هايي كه فرزند دارند تا 6300 دلار كاهش يافته است. 

۵- برای اولین بار، بیش از یک میلیون دانش آموز مدارس دولتی در ایالت متحده آمریکا بی خانمان هستند. از سال تحصیلی 2006-2007،اين ميزان به 57 درصد رسيده است.

۶- بنا به پیش بینی ها،انتظار مي رود نیمی از کودکان آمریکایی حداقل یک بار قبل از سن 18 سالگي از كمك هاي غذايي فدرال استفاده كنند.

۷- براساس نتايج یک مطالعه دانشگاهي، بحران فقر کودکان، سالانه 500 میلیارد دلار بر اقتصاد آمريكا هزينه داشته است.

۸ گروه سنی 18 تا 24 سال دارای بالاترين نرخ بیکاری بين ديگر گروه هاي سني در ايالت متحده مي باشند. 

9. پس از جنگ جهانی دوم به بعد،اشتغال بزگسالان در پايين ترين ميزان خود قرار دارد.

۱۰- در سال 2007،نرخ بيكاري براي سنين بين 20 تا 29 سال حدود 6.5 درصد بود. امروزه، نرخ بیکاری برای همان گروه سنی حدود 13 درصد مي باشد.  

۱۱- خانواده هایی که سرپرست خانوار آنها زیر 30 سال سن مي باشد، نرخ فقر 37 درصدي را تجربه مي كنند.

۱۲- تعداد خانواده هاي بی خانمان در منطقه واشنگتن دي سي(یکی از ثروتمندترین مناطق در کل آمريكا) پس از آغاز آخرين ركود اقتصادي تا 23 درصد افزایش یافته است. 

۱۳- از سال 2000، درآمد خانواده های ایالت متحده بين سنین 25 تا 34 سال و با احتساب ميزان تورم، حدود 12 درصد کاهش یافته است. 

14- در سال 1984، متوسط ارزش خالص خانوارها با سرپرست 65 سال سن یا مسن تر، 10 برابر بزرگتر از متوسط ارزش خالص خانوارها با سرپرست 35 سال يا جوان تر بوده است. امروزه،اين ميزان 47 برابر بيشتر از خانواده هايي هستند كه سرپرست 35 سال يا جوانتر دارند.

15- در سال 2011، 53 درصد از آمریکایی هايي زير 25 سال كه مدرک لیسانس داشتند،بيكار يا شرايط بيكاري نسبي را تجربه كرده اند. 

۱۶- بسیاری از جوانان در حال حاضر شرايط ازدواج را ندارند. متاسفانه، در حال حاضر 44.2 درصد از آمریکایی ها بین سنین 25 تا 34 سال ازدواج کرده اند.

17 در حال حاضر، حدود 53 درصد از آمریکایی ها در گروه سنی 18 تا 24 در خانه هاي شخصي خود زندگی می کنند.

۱۸- تعداد آمریکایی ها بين گروه سنی 25 تا 34 که با پدر و مادر خود زندگی می کنند، از سال 2007 تا كنون 25 درصد افزايش يافته بود.

19. براساس يك تحقيق صورت پذيرفته، 85 درصد از تمام دانشجويان سال آخر کالج قصد دارند پس از اتمام تحصيل با خانواده هاي خود زندگي كنند. 

20- به گزارش مجله تايمز،به طور کلی، حدود 25 میلیون آمریکایی بالغ با پدر و مادر خود زندگی می کنند.
حقیقت این است که در سال هاي اخير چرخه اقتصاد آمريكا روندي مناسبي را نداشته است.   
در حال حاضر هر چند سيستم آموزشي آمريكا استعدادهاي خوبي را دارد،اما قشر تحصيل كرده آمريكا شغل مناسب ندارند و برخي از انها خوابيدن در خيابان را نيز حتي تجربه كرده اند.
میلیون ها نفر از جوانان آمریکا اميد خود را از دست داده اند و به آينده اميدي ندارند و میلیون ها نفر از آمریکایی هاي زیر سن 30 سال با مشكلات اقتصادي سختي دست و پنجه نرم مي كنند.
برچسب ها: نشانه ، گسترش ، فقر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار