جلسه هماهنگي برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي دولت در راستاي قانون اساسي، با حضور حجت الاسلام و المسلمين ميرتاج الديني معاون اجراي قانون اساسي رييس جمهور، فاطمه بداغي معاون حقوقي رييس جمهور و نمايندگان دستگاه هاي اجرايي برگزار شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،‌  حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني در اين جلسه با اشاره به ضرورت تبيين، ترويج و برنامه ريزي براي تحقق اهداف قانون اساسي گفت: لازم است طوري عمل شود كه افكار عمومي و عامه مردم آشنايي بيشتري با قانون اساسي داشته باشند.

وي با بيان اينكه مجموعه نخبگان جامعه و رسانه ها در اهتمام به قانون اساسي بايد پيشقدم باشند، تصريح كرد: متاسفانه برخي رسانه ها اهتمام جامع در اجراي قانون اساسي ندارند و با رويكرد سياسي با اين موضوع برخورد مي كنند.

معاون اجراي قانون اساسي رييس جمهور با تاكيد بر لزوم بازخواني اهداف عاليه نظام اسلامي در چارچوب اجراي قانون اساسي كشور، ارائه دستاوردهاي عظيم نظام جمهوري اسلامي و دولت خدمتگزار در اجراي قانون اساسي و تاكيد بر بازخواني اهداف مترقي قانون اساسي در حوزه اجرا را از جمله اهداف برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي دولت در راستاي قانون اساسي اعلام كرد.

ميرتاج‌الديني تصريح كرد: هدف برگزاري اين نمايشگاه به ارائه عملكرد و دستاوردهاي دولت نهم و دهم منحصر و محدود نمي‌شود، بلكه هدف تبيين دستاوردهاي همه دستگاه‌هاي اجرايي در همه دوره‌ها است و حتي محدود به قوه مجريه نيست بلكه از قوه قضائيه و مقننه نيز درخواست خواهيم كرد كه در اين نمايشگاه شركت نمايند. اين نمايشگاه آينه‌اي است كه عملكرد خودمان را در آينه قانون اساسي ارزيابي كنيم و ملت عزيز ما ضمن آشنايي بيشتر با اصول قانون اساسي عملكرد مجريان و مسئولان كشور را در عمل به قانون اساسي داوري و ارزيابي نمايند.

وي همچنين در ادامه جلسه به تشريح ساختار، ‌نوع برنامه ها و انتظارات از دستگاه هاي اجرايي در برگزاري اين نمايشگاه پرداخت و گفت: تحقق ارتقاء سطح آشنايي و آگاهي هاي عمومي از اصول مترقي قانون اساسي، ارزيابي دستگاه هاي اجرايي در نيل به اهداف قانون اساسي و ارائه نتايج پژوهش هاي علمي در حوزه اجراي قانون اساسي نيز از جمله اهداف برگزاري نمايشگاه دستاوردها در راستاي قانون اساسي است.

فاطمه بداغي معاون حقوقي رييس جمهور نيز در ادامه اين جلسه با اشاره به اينكه ملاك در نمايشگاه دستاوردهاي دولت در راستاي قانون اساسي، آشنايي با اجراي اصول قانون اساسي است، به تشريح نحوه برگزاري اين نمايشگاه با چنين رويكردي پرداخت.

وي اضافه كرد: ما هدف بالاتري را تعقيب مي‌‌كنيم كه مربوط به كل نظام است و فقط محدود به دستاوردهاي دولت نهم و دهم نمي‌باشد بلكه عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در دوره همه دولت‌هاست هر چند ارائه گزارش مقايسه‌اي هم به جاذبه‌هاي نمايشگاه مي‌افزايد. همچنين از ساير قوا و دستگاه‌هاي مستقل از دولت نيز درخواست خواهيم كرد كه گزارش خود را در استاي اصول قانون مرتبط به خودشان را ارائه نمايند و نوع حضور آنان در اين نمايشگاه طبعاً بستگي به ميزان استقبال آنها دارد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار