خسرو دانشجو:

مجموعه‌ای از مراکز تحقیقاتی و علمی توسط واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می‌شود

آزمایشگاه ملی تحقیقات خودرو در سمنان، مرکز تحقیقاتی نجوم و هوافضا، مرکز تحقیقاتی انگور در شاهرود، توسط واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد؛، خسرو دانشجو در مراسم امضاء تفاهمنامه برای راه اندازی مرکز کویرشناسی، با حضور استاندار سمنان و جمعی از مدیران کل این استان در واحد علوم و تحقیقات، ضمن اشاره به ظرفیت های بی نظیر علمی، پژوهشی و آموزشی این واحد دانشگاهی، اظهار داشت: ما آمادگی خود جهت ارتقاء سطح علمی استان سمنان و کمک به توسعه همه جانبه این استان را اعلام می‌کنیم.

رئیس واحد علوم وتحقیقات‌، از راه اندازی آزمایشگاه ملی تحقیقات خودرو با همکاری استانداری سمنان خبر داد و تصریح کرد: راهبردهای کلان آموزش عالی کشور استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها و شهرستان‌‌های کشور و عدم احداث آزمایشگاه‌‌های ملی در استان تهران است، بر این اساس، واحد علوم و تحقیقات آمادگی کامل برای احداث و راه اندازی مرکز تحقیقات پیشرفته خودرو در استان سمنان را داشته و از تمام ظرفیتهای علمی در این زمینه بهره خواهد برد.

وی ادامه داد: اشتغالزایی، رونق صنایع وابسته به خودرو، ارتقاء سطح تحقیقاتی و اقتصادی استان سمنان و به تبع آن کل کشور را از جمله مزایای ایجاد این آزمایشگاه ملی است.

دانشجو با بیان اینکه استان سمنان را در بخش هوافضا و نجوم دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای استف اظهار داشت: به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها نیازمند وجود مراکز تحقیقاتی مرتبط و حضور دانشمندان و کادر علمی متخصص است و واحد علوم و تحقیقات می تواند در پیشبرد این علوم در استان تهران گامهای موثری بر دارد برهمین اساس، مرکز تحقیقاتی وعلمی نجوم و هوافضا توسط واحد علوم و تحقیقات در استان سمنان راه اندازی خواهد شد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات یکی دیگر از ظرفیتهای استان سمنان را در ابعاد کشاورزی و منابع طبیعی آن دانست و با ذکر اینکه تولید علمی در کشور باید به توسعه و پیشرفت‌های همه جانبه در بخشهای اقتصادی منجر شود گفت: شهرستان شاهرود در استان سمنان در بخش تولید انگور دارای ظرفیت های اقتصادی بالایی است که ارتقاء این ظرفیت نیازمند گسترش علوم مرتبط با آن است. لذا واحد علوم و تحقیقات مرکز تحقیقات انگور را در این شهرستان با هدف ارتقاء سطح کشاورزی و اقتصادی منطقه دایر کرده و ازتمام ظرفیت های علمی خود در این زمینه بهره خواهد گرفت.

وی از امضاء تفاهم نامه برای راه اندازی مرکز تحقیقات کویرشناسی در گرمسار توسط واحد علوم و تحقیقات و حفاظت محیط زیست استان سمنان خبرداد و تصریح کرد: حرکت های علمی در این سطح می‌تواند الگویی برای فعالیت‌های علمی سایر دانشگاه‌های کشور در مناطق و استان‌های مختلف شود.

دانشجو با بیان این مطلب که مرکز کویرشناسی توسط واحد علوم و تحقیقات از لحاظ نرم افزاری، سخت افزاری، اعضاء هیأت علمی، آزمایشگاه و نیروهای متخصص تجهیز خواهد شد، ادامه داد: دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات برای فعالیت های علمی و آزمایشگاهی خود از مرکز کویرشناسی گرمسار استقبال خواهند کرد و این مرکز نیز به خودکفایی خود وکشور در حوزه های مربوطه کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات افزود: قوی ترین دانشکده‌ها‌، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور در مجموعه واحد علوم و تحقیقات گرد هم آمده اند و آماده هرگونه خدمت رسانی به سایر استان های نقاط کشور را دارند.

وی ادامه داد: راه اندازی و تأسیس مرکز تحقیقات پسته در شهرستان دامغان و راه اندازی رشته های تخصصی و تحصیلی محیط زیست، تنوع زیستی و دیگر رشته های نو که مورد نیاز منطقه باشد از دیگر برنامه های واحد علوم و تحقیقات در استان سمنان است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با ذکر این خبر که در شهرستان گرمسار یک واحد علوم و تحقیقات را ه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: واحد‌های علوم و تحقیقات تنها مجاز به جذب دانشجویان در سطح کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود به تجربه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت بیمارستانی اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون بیمارستان بوعلی سینا در تهران یکی از قطبهای بهداشتی ودرمانی تهران محسوب می شود، گفت: واحد علوم و تحقیقات نیز مجهز ترین بیمارستان منطقه خاورمیانه را با هدف تربیت نیروهای فوق تخصص پزشکی احداث کرده است و درآینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رساند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و واحد علوم وتحقیقات آمادگی کامل خود جهت مدیریت  بیمارستانی و درمانی بیمارستان شهید رضایی شهرستان دامغان را اعلام می دارد.

وی با ذکر اینکه شهرستان دامغان نیازمند ارتقاء سطح بهداشتی و درمانی وحود مراکز بیمارستانی است، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل خود در این زمینه را اعلام می دارد تا به هر نحو مقتضی که مدیریت استان سمنان ایجاب کند زمینه های ارتقاء و بهره مندی مردم منطقه از خدمات درمانی را فراهم کند./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، تحقیقات ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار