شهردار تهران گفت: از طریق مشورت با پژوهشگران و اندیشمندان خلاق کشورمان می توان هزینه های مدیریت شهری را کاهش و کیفیت شهری و زندگی شهری را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،قالیباف در پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش در مدیریت شهری گفت: باید عدالت،امنیت و آزادی را با علم تلفیق کرد تا شهری پویا و علم محور با خرد جمعی داشته باشیم.
وی افزود: همیشه به همکاران خود در مرکز مطالعات این نکته را گوشزد می کنم که امروز کشور در حوزه علم و پژوهش شرایط علم و پژوهش شرایطی قابل قبولی دارد و اگر بگوییم که در مرزهای دانش قدم گذاشته ایم بیراه نگفته ایم اما چالش آنجاست که برای تصمیم گیری و پیاده سازی این علم و دانش دچار مشکل جدی هستیم.
*در صحنه عمل و اجرا همچنان آسیب پذیریم
شهردار تهران اظهار داشت:در صحنه عمل و اجرا همچنان آسیب پذیر هستیم و نتوانسته ایم آنگونه که باید و شاید از دانش در کشور استفاده بهینه کنیم.
وی تاکید کرد: تمام تلاش مدیریت شهری این است که در مسئولیت های شهرداری تهران بیشتر دقت کنند و با جدیت نسبت به عملیاتی کردن پروژه های پژوهشی اقدام کنند.
قالیباف با بیان اینکه باید به خطاهای خود اعتراف کنیم بیان کرد: مگر می شود شهر را بدون خرد جمعی اداره کرد قطعا هزینه ها با پشتوانه پژوهشی کاهش می یابد و کیفیت شهر افزایش پیدا می کند.
شهردار تهران برای این جشنواره که برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار می شود اظهار داشت: این جشنواره تبلور زحمات پژوهشگران در حوزه های مختلف  مدیریت شهری است./ل
برچسب ها: شهردار ، علم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار