نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: گرایش جوانان و نوجوانان ما به مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف سبب می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک کشور ما از مشکلات و نارسایی‌های بیکاری در امان بماند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام حبیب برومند در نشست با جمعی از فعالان مراکز فنی و حرفه‌ای شمال استان اردبیل افزود: در مجلس نیز سعی داریم تأسیس و راه‌اندازی مراکز جامع مهارت‌آموزی و همچنین اجرایی شدن نظام جامع مهارتی و فناوری‌های جدید را به صورت جدی پیگیری کنیم چرا که معتقدیم در این بن‌بست بیکاری و توسعه‌نیافتگی کشورمان آنچه که ضروری به نظر می‌رسد گرایش به تقویت مهارت‌آموزی و توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در توسعه متوازن رشته‌ها اعم از کار و دانش و فنی و حرفه‌ای جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری دارد، گفت: با توجه به اینکه تا پایان برنامه پنجم باید جذب دانش‌آموزان به مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به حدود 50 درصد برسد در این حوزه باید آموزش و پرورش را در توسعه هنرستان‌ها و راه‌اندازی رشته‌های جدید یاری کرد.

برومند شمال استان را مستعد برای توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی در ابعاد کشاورزی، دامی، معدنی و فرآورده‌های نفتی و دیگر قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها می‌توان از این بستر و جایگاه استفاده کرد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در شهرستان پارس‌آباد در حال حاضر بیش از 55 درصد دانش‌آموزان و نسل آینده در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که این ظرفیت می‌تواند ارتقا و اعتلا یابد/س 

برچسب ها: اردبیل ، مهارت ، آموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.