کشف نوع جدیدی از سلولهای عصبی در مغز به درمان بیماریهای قلبی- عروقی کمک می کند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه تحقیقات بالینی، محققان دانشگاه کارولینسکا در سوئد توانستند گروهی از سلولهای عصبی ناشناخته ای را در مغز موش ها شناسایی کنند که این نورون ها به کمک هورمون تیروئید در مغز توسعه می یابند.

نتایج حاصل از این گزارش حاکیست بیمارانی که در عملکرد غده تیروئید خود اختلال دارند شامل کسانیکه به پرکاری تیروئید( تولید بیش از حد هورمون تیروئید در غده تیروئید) و یا کم کاری تیروئید(تولید بسیار کم هورمون تیروئید) مبتلا هستند در معرض خطر به وجود آمدن مشکلاتی درخصوص این سلولهای عصبی قرار می گیرند که این به نوبه خود بر عملکرد قلب تاثیر گذاشته و منجر به وقوع بیماریهای قلبی عروقی می شود.

براساس این گزارش محققان افزودند: مطالعات قبلی این مشکلات قلبی را تنها نتیجه ای از اثر یک هورمون می دانستند که به طور مستقیم قلب را تحت تاثیر قرار می دهد اما این مطالعه جدید نشان می دهد که هورمون تیروئید نیز از طریق این نورون های تازه کشف شده به طور غیرمستقیم بر قلب تاثیر می گذارد.