ورود فارغ التحصیلان روانشناسی استثنایی در مدارس فراگیر از اولویت هایی است که نباید توسط متولیان آموزش و پرورش نادیده گرفته شود.

گیتی موللی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  کودکان نیمی از عمر خود را در مدارس می گذرانند و نباید حقوق کودکان در مدارس نادیده گرفته شود.

وی در ادامه گفت: هر کودکی که نتواند از آموزش های عادی بهره بگیرد و دچار اختلالات و انواع کم توانی ها و ناتوانی باشد کودک استثنایی تلقی می شود که چگونگی مواجه معلمان با این دانش آموزان حائز اهمیت است.

روانشناسان استثنایی کشورمان اظهار داشت: در صورتی که در مدارس فراگیر که کودکان عادی و استثنایی در کنار هم قرار می گیرند شاهد ورود معلمان مجرب و فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی استثنایی باشیم یا از توان علمی و تجربی روانشناسان استثنایی بهره بگیریم، شاهد کاهش آسیب ها به کودکان استثنایی و در نهایت رشد و شکوفایی جامعه خواهیم بود.

موللی در ادامه تاکید اصلی سخنان خود را بر دانش آموزان سنین 6 تا 18 سال که نیمی از عمر خود را در مدارس سپری می کنند، دانست./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.