جلال کوزه گر گفت: مربیان اسپانیائی و صربستانی از مربیان با دانش هندبال هستند و با جذب آنها در صدد علمی کردن هندبال هستیم.

جلال کوزه گری رئیس فدراسیون هندبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: برای اینکه در هندبال پیشرفت کنیم باید از مربیان طراز اول دنیا استفاده کنیم و در این بین سانیا پانیچ صرب و رافائل کاسترلو اسپانیائی در شرایط فوق بهترین گزینه هستند و با جذب آنها می خواهیم هندبال ایران را علمی کنیم البته شرط نگه داشتن آنها داشتن اسپانسر است و برای همین تلاش می کنیم حمایت مالی بدست آوریم و این مربیان  را نگه داریم.

وی تصریح کرد: سانیا پانیچ هنوز با تیم ملی بانوان قرار داد دارد ولی متاسفانه کمیته ملی اعلام کرده است که دیگر هزینه وی را نمی دهد  و اگر فدراسیون این مربی خارجی را می خواهد باید خودش هزینه ها را بدهد.

 کوزه گری یاد آور شد: کمیته ملی المپیک در گذشته با ارز دولتی پول مربیان را می داد ولی الان باید با راز آزاد بدهد که با نرخ موجود برای آنها صرف نمی کند

وی گفت: رافائل کاستر لونیز که با تیم ثامن الحجج  سبزوار به مسابقات جام باشگاه های آسیا که مدتی پیش در قطر برگزار شد اعزام شد تمایل  این باشگاه برای ادامه کاری با کاسترلو مثبت بود و ما نیز خواهان حضور وی در تیم ملی هستیم.

 کوزه گری اشاره کرد: وی هم اکنون در اسپانیا به سر می برد به محض بازگشت به ایران با مدیر عامل باشگاه ثامن سبزوار جلسه ایی تشکیل خواهیم داد تا این موضوع را پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد: جذب این مربیان منوط به داشتن اسپانسر می باشد در صورتی که نتوانیم کاری انجام دهیم و حمایت مالی جذب کنیم مجبوریم از مربی ایرانی استفاده کنیم و چاره ای جز این نداریم.

 کوزه گری گفت:  امروز مجمع انتخاباتی رئیس هندبال همدان در این استان برگزار شد و مجید مشایخی به عنوان رئیس  جدید انتخاب کردم بیگی رئیس قبلی هیئت که 4 سال در این مسیر بود باید جای خود را به وی دهد.

 وی در خصوص حضور توکلی در اردن گفت:داور توکلی از مدرسین بین المللی کشور مان هم اکنون به تعدادی از داوران آسیائی در اردن آموزش داوری گزارده است که این کلاس یک هفته طول خواهد کشید و در پایان به افراد  شرکت کننده مدرک داوری قاره ای داده می شود.

کوزه گری گفت: وی نماینده ایران و عضو اجرائی کمیته فدراسیون جهانی  هندبال و رئیس کمیته داوران آسیاست که دور دوم ماموریت خود را انجام می دهد هر دوره 4 سال می باشد.

 وی در ادامه گفت:  توکلی در رقابت های امسال جام باشگاه های آسیا نیز به عنوان ناظر بین المللی حضور داشت که برای ما افتخاری بس بزرگ به حساب می آید.

 کوزه گری در خصوص حضور هندبال در مسابقات دهه فجر گفت: در گذشته رقابت های دهه فجر بین المللی برگزار می شد و تیم های خارجی نیز حضور پیدا می کردند ولی هم اکنون این طور نیست وبنا به دلایلی رقابتها  بصورت داخلی  برگزار می شود.

 وی تاکید کرد:  برگزاری مسابقات بین المللی نیز باعث می شود  تیم ها راه و روش همدیگر  اشنا  شوند و از تجربیات هم استفاده کنند.

کوزه گری در پایان خاطر نشان کرد:  هندبال ایران در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی داشته است و این به مدد مربیان ایرانی صورت گرفته است و آنها نیز در راه زحمات شبانه روزی کشیده اند و نباید از این مسئله غافل بود ودر سطح کشور  مربیان با تجربه ای داریم که اخلاصانه در خدمت باشگاه ها هستند و کار می کنند./آق

برچسب ها: علمی ، کردن ، هنبدبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار