مسئول مرکز تحقیقات دارالحدیث، بر لزوم افزایش مطالعات تاریخ شناسی در علوم حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مهریزی،‌ در نشست علمی نقد و بررسی کتاب «از عاشورای حسین(ع) تا عاشورای شیعه »، با اشاره به اهمیت بررسی دیدگاه های متفکران و اندیشمندان در خصوص معارف و برخی وقایع تاریخی اظهارکرد: ظرفیت های فرهنگ عاشورا به حدی است که می توان از زوایای مختلف آن را در تحلیل های کاربردی در عرصه های گوناگون مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه کتاب «از عاشورای حسینی تا عاشورای شیعه»، توانسته به خلاءهای فکری و اندیشه ای در کتاب های عاشورایی بپردازد، افزود: یکی از کارهایی که باید در حوزه ما بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، جمع آوری تمامی نوشته های عاشورایی و تدوین کارنامه عاشورانگاری است که می تواند بسترمناسبی را برای تحقیقات بعدی فراهم آورد.

وی با اشاره به این نکته که در دهه‌های اخیر نگاه به عاشورا وارد فضای جدیدی شده است، اظهارکرد: برگزاری همایش هایی با عنوان اخلاق و معنویت در عاشورا و نگارش کتاب هایی در این رابطه،بیانگر آغاز این حرکت علمی است.

حجت الاسلام مهریزی خاطر نشان کرد: در زیارت عاشورا جمله‌ و خواسته‌ای مطرح است «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد» این جمله مهم برای ورود به عاشورا است؛ باید بدانیم که عاشورا یک وجهه دین اسلام و مکتب شیعه است و در عاشورا تمام وجوه دین قرار نگرفته است./س

برچسب ها: قم ، تقویت ، تاریخ ، شناسی ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.