دوباره زمین لرزه آذربایجان را لرزاند

دکتر عمرانی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه در گفتگویی با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه در خصوص وقوع زمین لرزه در شهرستانهای سلماس و خوی و آمادگی های مراکز درمانی تابعه استان آذربایجان غربی چنین گفت:  یکشنبه سوم دی ماه راس ساعت ۱۰:۸:۵۱زمین لرزه ای به بزرگی ۴:۸ریشتر در حوالی شهرستانهای سلماس و خوی به وقوع پیوست.

برابر گزارشات واصله از EOCدانشگاه، در این زمین لرزه تا کنون ۱۴ نفر در شهرستان سلماس و ۱۰ نفر در خوی دچار مصدومیت شده اند که اکثر مصدومان این زمین لرزه، صدمات جزیی داشته و پس از درمان سرپایی، مرخص شده اند..

بنا به گزارشات واصله از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران حدود ۴رشته زمین لرزه دیگر به فواصل زمانی مختلف تا ساعت ۱۳:۲۱:۰۷ اتفاق افتاده که آخرین پس لرزه به بزرگی ۱/۳ریشتربوده است . با توجه به بزرگی زمین لرزه اول ، لرزشهایی در بخش هایی از حوزه استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی احساس شد که بلافاصله مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه(EOC )نسبت به اعلام آماده باش سطح یکبه کلیه مراکز درمانی پیش بیمارستانی و بیمارستانی اقدام کرده و اقدامات اولیه در خصوص اعزام تیمهای ارزیاب به محل حادثه صورت پذیرفت.

عمرانی افزود: با توجه به احتمال بروز زمین لرزه و یا پس لرزه های مجدد در حوزه سرزمینی استانهای آذربایجان شرقی و غربی ، اعلام آماده باش به کلیه مراکز تابعه ادامه داشته و پایگاههای اورژانس ۱۱۵ استان و مراکز درمانی دانشگاه و اتوبوس آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، آمادگی کامل در خصوص امدادرسانی و پذیرش کامل مصدومان احتمالی حادثه را دارند./س

برچسب ها: زمین ، لزره ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.