نایب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: انجام اصلاحات در کشور سوریه با توپ و تانک امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور در نشست مجمع نمایندگان اردبیل اظهار داشت: در صحنه منطقه‌ای اولویت اصلی و اساسی ما این است که بتوانیم از زنجیره مقاومت که از جمهوری اسلامی ایران شروع شده و تا مصر امتداد یافته است و شامل کشورهای همسایه نظیر عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و... شده است، حمایت کرده و این زنجیره را صیانت کنیم.

وی ضرورت حفظ شرایط موجود را خاطر نشان کرد و افزود: به عنوان یک فرصت تاریخی و فرصت استثنایی باید موقعیت پیش آمده را قدر بدانیم و با دفاع مشروع از دولت و مردم سوریه اجازه ندهیم اصلاحات در این کشور با توپ و تانک صورت بگیرد در حالی که ما معتقدیم اصلاحات در کشور سوریه با یک استراتژی مناسب و با استفاده از نیروهای داخلی باید انجام شود.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم حضور نیروهای نظامی سایر کشورها در سوریه باید برچیده شده و با جلوگیری از گسیل کردن تروریست‌ها به سوریه با بهره‌گیری از گفتمان و از دریچه تعامل و همکاری اصلاحات مورد نظر را در این کشور انجام داد.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: معتقدیم تعیین تکلیف تمامی اصلاحات سیاسی، اجتماعی در صحنه سوریه توسط مردم سوریه و باید در پای صندوق رأی انجام شود.

وی اضافه کرد: اینکه با پول کشورهای مرتجع و سلاح کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی حکومت مشروع براندازی شده و جریان سلفی و القاعده ظهور و بروز پیدا کند از منظر ما قابل قبول نیست/س 

برچسب ها: اردبیل ، اصلاحات ، در ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.