با گذشت بیش از یک ماه از تهاجم اخیر رژیم اسرائیل به نوار غزه بیمارستان‌ها و کلینیک‌های این منطقه همچنان با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي ، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت حماس هشدار داد در صورتی‌که تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های نوار غزه ارسال نشود یک بحران بهداشتی روی می‌دهد و افزود حدود ششصد و پنجاه نوع دارو و تجهیزات بیمارستانی در ذخایر و انبارهای ما وجود ندارد که این مساله نتیجه مستقیم تهاجم ۸ روزه اسرائیل (به غزه) است.
 پزشکان فلسطینی نیز می‌گویند وضعیت بیمارستان‌های غزه به طور ویژه‌ای برای مبتلایان به بیماری‌های مزمن که به درمان مداوم نیازمند هستند خطرناک است.
 فعالان حقوق بشر، اقدام بین‌المللی شدیدتر بر ضد رژیم اسرائیل و اعمال فشار به این رژیم برای لغو محاصره غیرقانونی نوار غزه را خواستار شده‌اند.
 رزا اسچیانو، فعال ایتالیایی در غزه گفت:« مردم غزه از این محاصره در رنج و مشقت هستند به ویژه پس از عملیات نظامی اسرائیل در غزه. از دولت‌ها و موسسات اروپایی درخواست می‌کنم که برای لغو این محاصره اقدام کنند.»
 در اثر حملات اخیر رژیم اسرائیل به نوار غزه که از ۱۴ تا ۲۱ نوامبر صورت گرفت بیش از ۱۶۰ فلسطینی از جمله تعداد زیادی زن و کودک کشته و حدود ۱۲۰۰ تن نیز مجروح شدند.
 تهاجم اخیر رژیم اسرائیل، دومین حمله این رژیم به غزه در ۴ سال گذشته است. رژیم اسرائیل سال ۲۰۰۸ جنگ ۲۲ روزه‌ای را بر ضد نوار غزه آغاز کرد که بر اثر آن بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی از جمله دست‌کم ۳۰۰ کودک کشته شدند.
 غزه از ژوئن ۲۰۰۷ تحت محاصره رژیم اسرائیل قرار گرفته است؛ محاصره‌ای که به کاهش استاندارهای زندگی، سطح بی‌سابقه بیکاری و فقر شدید در این منطقه منجر شده است.
برچسب ها: بین الملل ، غزه ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار