رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينکه در حوزه ريشه‌کن کردن معضل بي‌سوادي مشکل اجرايي داريم نه قانوني، گفت: طي نامه‌اي از مرکز پژوهش‌ها درخواست خواهد شد تا علل معضل بي‌سوادي در کشور را ريشه‌يابي و ارسال کنند تا براساس آن اقدامات لازم صورت گيرد.

محمد مهدي زاهدي نماينده مردم کرمان و راور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به اين پرسش که مجلس و از جمله کميسيون آموزش و تحقيقات چه اقدامي براي رفع معضل بي‌سوادي در کشور انجام داده است گفت: اين موضوع از اهميت بالايي برخوردار بوده و قطعا با ارسال نامه‌اي به مرکز پژوهش مجلس علل ريشه کن شدن اين معضل را جويا خواهيم شد تا براساس آن اقدامات لازم صورت گيرد.

وي در ادامه افزود: رفع معضل بي‌سوادي همواره يکي از سياست‌هاي اصلي نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و تلاش‌هاي خوبي هم صورت گرفته است چرا که همزمان با پيروزي انقلاب نهضت سواد آموزي و آموزش پرورش وارد اين عرصه شده‌اند.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در ادامه افزود: مهمترين عامل براي رفع معضل بي‌سوادي شناسايي بي‌سوادان موجود در کشور است و پس از آن نيز بايد ريشه‌يابي شود که چرا علي‌رغم سرمايه‌گذراري‌هاي عظيم تاكنون اين معضل مرتفع نشده است.

زاهدي که پيشتر سکانداري وزارتخانه آموزش و پرورش را به عهده داشته است، خاطر نشان کرد: معتقدم براي رفع معضل بي‌سوادي نياز به قانون‌گذاري نبوده و در اجرا، مشکل وجود دارد.

نماينده مردم كرمان و راور تصريح کرد: بايد مشکلات حوزه اجرايي نيز بررسي شده و مشخص شود که آيا درآمد، دوري مناطق مختلف، مخالفت پدر و مادرها يا عوامل ديگر در اين امر دخيل بوده است.

وي تاکيد کرد: منتظر اعلام نظر کارشناسي مرکز پژوهش‌ها در اين زمينه مي‌مانيم تا بهتر تصميم گيري کنيم.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: حل ، معضل ، بی سوادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار