رئیس جدید کمیته داوران بسکتبال آسیا: با نگاه مثبت به داوران ایرانی بر اساس مسئولیت خود تفاوتی بین داوران کشورهای مختلف آسیایی نمی گذارد.

هروس آوانسیان داور بین المللی  بسکتبال ایران که بالاخره به طور رسمی به عنوان رئیس کمیته داوران بسکتبال آسیا انتخاب شد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هر چند از مدتها قبل این موضوع مشخص بود اما به هر حال کارهای اداری همیشه زمان می برند البته در این مدت صحبت های زیادی هم با خاچیریان دبیر کل بسکتبال در مورد امکانات و شرایط کاری ام داشتم.

آوانسیان باید از ماه فوریه به دفتر فیبا آسیا منتقل شود اما هر چند مرکز اصلی بسکتبال آسیا در  مالزی است،‌وی به خاطر حضور دبیر کل آسیا در لبنان به این کشور سفر می کند.

وی توضیح می دهد: بیش از این کلنلالی این سمت را در مالزی داشت که با عوض شدن کابینه بسکتبال آسیا پس از رفتن "راتویو" تغییراتی در عوامل دیگر کنفدراسیون هم پیش آمد که هاکوپ این سمت را به من پیشنهاد کرد و قبول آن هم برایم افتخاری محسوب می شود.

 هروس در پاسخ به اینکه آیا حضور وی به نفع داوران ایرانی خواهد بود گفت: مطمئنم اگر مسئولی از لبنان هم دراین سمت بود از وی می خواستیم به داوران ایرانی و لبنانی به طور مساوی امتیاز دهند البته ما ایرانی بودن خود را فراموش نکرده و در جاهایی که لطمه ای به کسی نخورد،‌ بین دو نفر با شرایط مساوی، مورد ایرانی را انتخاب می کنیم به شرطی که فرق دو نفر زیاد نباشد.

 وی دلیل کناره گیری اش از داوری در ابتدای فصل را هم همین انتخاب عنوان کرد:  صد در صد به  این دلیل که می دانستیم در ماه ژانویه این اتفاق می افتد، ترجیح دادم که از ابتدای فصل قضاوت نکنم.

رئیس کمیته داوران  آسیا در مورد برخوردهای بین داوران و مربیان ایرانی اشاره کرد: بازیکنان مربیان و داوران سه قشر متفاوتی هستند که اضلاع مثلث بسکتبال را تشکیل می دهند و به نظرم هر کسی باید کار خود را انجام دهد قبول دارم که داوران هم ایراد دارند اما مربیان و بازیکنان باید خود را با برخی شرایط انطباق داده و همه تعامل کنند تا بسکتبال  پیش رود./آق




برچسب ها: بین ، داوران ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار