علیرضا زالی گفت: در حال حاضر گزارشات از سراسر کشور بسیار نگران کننده است و اعتبارات ناکافی در حوزه سلامت باعث مشکلات فراوانی در بخش خصوصی و دولتی شده است.

دکتر علیرضا زالی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مشكلات فقط به بخش خصوصی مربوط نیست و در بخش دولتی هم شاهد آن هستیم. در حال حاضر گزارشات از دانشگاه های علوم پزشکی از سراسر کشور بسیار نگران کننده است و به نظر می رسد اعتبار ناکافی حوزه سلامت در زمان مقتضی صورت نگرفته و امروزه بحث اشکالات فراوان در اقتصاد سلامت گریبان بخش خصوصی و دولتی را گرفته است.

زالی تصریح کرد: 3 ماه که بیشتر تا پایان سال باقی نمانده و امید چندانی برای تامین اعتبارات در بخش دولتی وجود ندارد.سازمان های بیمه گر هم که به نیابت از مردم می توانند بخشی از تغییرات تعرفه ای را اعمال کنند هم در مورد گسیل داشتن منابع نوین در صندوق های جدید اقدامی نکردند و این نگرانی فزاینده در بین مردم و جامعه پزشکی موج می زند، بنابراین اگر تا 3 ماه آخر سال اقدام مداخله گرانه ای از طرف دولت، مجلس ، وزارت بهداشت ، نظام پزشکی و سازمان های بیمه گر صورت نگیرد شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال تعرفه گذاری باید مورد بازنگری قرار می گرفت گفت: پیشنهاد ما این است که مولفه های اقتصادی کاملا در ابتدای سال تغییر داشته و این تغییرات در نیمه دوم سال آثار چشمگیر تری در حوزه سلامت داشتند که این هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی بود ، نظام تعرفه گذاری مورد بازنگری قرار گیرد و بخشی از خدمات جبران شود./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار