دبير همايش نيم قرن حضور جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه كميته‌هاي پنج‌گانه اين همايش فعاليت‌هاي خود را آغاز كرده‌اند، گفت: پس از ديدار اعضاي شوراي مركزي با آيت الله مكارم شيرازي، اعضا با آيت الله صافي گلپايگاني ديدار مي‌كنند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد محسن صالح در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، از شكل‌گيري فعاليت هاي پنج کميته در دبيرخانه اين همايش خبرداد.


صالح با بيان اينکه 5 کميته تحت عناوين: "چاپ و نشر"، "علمي پژوهشي"، "اسناد و مدارك"، "تبليغات و اطلاع رساني" و "صداو سيما" شکل گرفته است گفت: به دليل همکاري نزديک همايش نيم قرن حضور با صدا و سيما کميته اي ويژه براي ساخت مستندات و برنامه هاي زنده تلويزيوني به همراه تهيه کنندگان، کارگردانان و برنامه سازان صدا وسيما تشکيل شده است.


وي همچنين افزود« شوراي سياست گذاري» همايش نيم قرن حضور نيز با حضور آيت الله حسيني بوشهري، آيت الله مقتدايي و حجت‌الاسلام و المسلمين جمشيدي تشکيل شده است که وظيفه اين شورا نظارت و هدايت راهبردي بر همايش است.


دبير همايش نيم قرن حضور با اشاره به ديدار اعضاي شوراي سياست گذاري با آيت الله مکارم شيرازي در هفته گذشته، گفت: در اين ديدار از رهنمودهاي اين مرجع بزرگ تقليد بهره مند شديم.


حجت الاسلام و المسلمين صالح همچنين از ديدارهاي ديگر شوراي سياست گذاري با مراجع عظام تقليد خبرداد و گفت: ديدار بعدي اعضاي شورا با آيت الله صافي گلپايگاني خواهد بود.


وي در ادامه افزود: ديدار با «آيت الله شبيري زنجاني»، «آيت الله سبحاني» و «آيت الله نوري همداني» از ديگر برنامه‌هاي شوراي سياست گذاري است.

حجت الاسلام و المسلمين صالح اعلام كرد: تا كنون 40 مقاله و 30 پاياننامه مرتبط به دبيرخانه همايش ارسال شده است؛‌ اما با توجه به اينكه 15 دي‌ماه آخرين مهلت ارسال مقالات است احتمالا بخش عمده مقالات پس از اين تاريخ به دبيرخانه خواهد رسيد.


دبير همايش نيم قرن حضور با اشاره به اينکه سران نظام، مراجع عظام تقليد، شخصيت هاي فرهنگي و سياسي و مبارزين انقلابي از ميهمانان اين همايش خواهند بود گفت: هنوز دعوت از ميهمانان انجام نشده است.


وي در پايان از چاپ کتاب «روزشمار فعاليت هاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم ازسال 41 تا سال 91» خبرداد و گفت: اين کتاب در کميته چاپ و نشر درحال تهيه است.

گفتني است، پيش از اين حجت‌الاسلام و المسلمين صالح در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران از برگزاري همايش بين المللي "نيم قرن حضور" جامعه مدرسين حوزه علميه قم از تاريخ 26 بهمن ماه خبر داده بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار