يک کارشناس استراتژيک گفت: سياست جان کري در قبال ايران مانند ديگر دولتمردان آمريکا است، چرا که همگي در پي منافع نامشروع خود بوده و به اين موضوع واقف هستند که فشار و تهديد عليه ايران نتيجه‌بخش نخواهد بود.

محمدحسن قديري ابيانه در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتخاب جان کري از سوي اوباما براي تصدي وزارت امور خارجه آمريکا گفت: زماني که شخصي سمتي را مي‌پذيرد بدون شک موظف است مطابق سياست‌هاي دولت همان کشور عمل کند و نظرات شخصي خود را نمي‌تواند اعمال کند.

وي ادامه داد: مواضع ضدصهيونيستي جان کري صحت ندارد اما احتمال مخالفت وي با افراطي‌گري‌هاي نتانياهو وجود دارد چرا که حتي احزاب صهيونيستي ساکن در سرزمين‌هاي اشغالي نيز با سياست‌هاي نتانياهو مخالفت دارند.

قديري ابيانه افزود: سياست جان کري مبني بر مذاکره با ايران مانند ديگر دولتمردان آمريکا است چرا که همگي درپي منافع نامشروع خود بوده و به اين موضوع واقف هستند که فشار و تهديد عليه ايران نتيجه بخش نخواهد بود.

اين کاشناس استراتژيک در پايان يادآور شد: تمام جناح‌هاي حاکم در آمريکا نقاط مشترکی از جمله تحقق منافع نامشروع آمريکا، ضربه به انقلاب اسلامي ايران، جلوگيري از پيشرفت کشورمان و ممانعت از پيروزي ملت‌ها در موج بيداري اسلامي در عرصه بین الملل دارند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جان کری ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار