دبیر هیات مدیره خانه معدن ایران گفت: هم اکنون ،مشکلاتی برای پیمانکاران فعال در عرصه معادن وجود دارد که رفع آن نيازمند بازنگری در سیاست ها و برنامه ریزی هاي جديد است. .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا حمیدی انارکی اظهار داشت: امروز 12 پیمانکار عضو این خانه به همراه تولید کنندگان سیمان در مجموع 70 درصد فرآیند کار را برعهده دارند .

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد 12 پیمانکار عضو خانه معدن با استخراج سالانه 540 میلیون تن مواد اعم از ذخیره و باطله که در واقع 54 درصد از کندو کاوهای معدنی را شامل می شود ، برعهده دارند.

حمیدی انارکی خاطرنشان کرد : علاوه بر هزینه ناشی از تغییر نرخ ارز و تورم ، سخت گیری های گمرکی ، عدم عرضه ماشین آلات معدنی و قطعات یدکی مربوط به آن، بخشی از مشکلات پیمانکاران معدنی محسوب می شود .

وی تاکید کرد : خواسته بهره برداران معادن این است که وزارت صنعت ،معدن وتجارت با اتخاذ تصمیم های لازم مانع از زمین خوردن دست اندرکاران این بخش شود ، زیرا درصورتی که آنها با چنین وضعیتی مواجه شوند ، دیگر قادر به کمک کردن به دولت نیستند .

میزان مواد معدنی استخراج شده در سال گذشته 340 میلیون تن بود که انتظار می رود تا پایان سال جاری این رقم به حدود 400 میلیون تن برسد .

حمیدی انارکی اضافه کرد : پیمانکاران مذکور سالانه 360 میلیون دلار برای تامین قطعات و تجهیزات ماشین آلات معدنی نیاز دارند که تغییر نرخ ارز دشواریهای زیادی را برای آنها به دنبال داشته است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار