مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اجرای 68 میلیارد دلار پروژه در پارس جنوبی گفت: پارس جنوبي با هشت درصد ذخائر گازي بزرگترين مخزن گازي را در جهان دارا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، موسی سوری در حاشيه  چهارمين همايش ملي ارتقاي توان داخلي با رويکرد رفع موانع توليد در شرايط تحريم  با اشاره به اینکه با بهره برداری از هر فاز پارس جنوبی هشت میلیارد دلار درآمد نصیب کشور می‌شود افزود: هم اکنون 86 هزار نفر در پارس جنوبی به صورت مستقیم شاغلند و چندین هزار نفر نیز در شهرهایی مانند خرمشهر و بندرعباس مرتباط با پارس جنوبی کار می کنند.

وي  با بیان این‌که ایران از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز در دنیا رتبه اول را دارد افزود: بزرگترین مخزن گازی دنیا یعنی پارس جنوبی با دارا بودن هشت درصد ذخایر گازی جهان متعلق به ایران است و 14.2 هزار میلیارد متر مکعب گاز دارد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: این ذخیره 19 میلیارد بشکه نفت خام هم دارد و 28 درصد از ذخایر هلیوم دنیا نیز دراین منطقه قرار دارد.

سوری در چهارمین همایش ارتقای توان داخلی با انتقاد از تدوین نشدن استراتژی توسعه صنعتی اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل ما تحریم‌ها نیست بلکه خودتحریمی‌ها است، به طوری که ما طی پنج ماه مجبور شدیم به بیش از 2500 سوال مطرح شده از شرکتهای نفت و گاز پاسخ دهیم ودرواقع تمام توان ما به جای کار صرف پاسخگویی شده است./س
برچسب ها: نفت ، گاز ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار