رئیس سازمان جهادکشاورزری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت وجایگاه تحقیقات درپیشبرد هرچه بهتر برنامه های توسعه بخش کشاورزی گفت: بحث تحقیقات در تمام کشورها بصورت یک فرآیند برنامه ریزی شده، سیستماتیک و حساب شده یکی از ارکان مهم اجتماعی و اقتصادی محسوب می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،محمدیان گفت: تحقیقات کشاورزی درکشورهای توسعه ‌یافته ودرحال توسعه، یکی از با سابقه ترین وگسترده‌ترین شکل‌های تحقیق سازمان‌یافته در جهان است.

وی افزود: درحال حاضر، هرکشور اولویت های تحقیقات کشاورزی را بر اساس عوامل چندی از جمله شرایط اقتصادی، اقلیمی و برنامه های توسعه زیر بخش های مختلف تعیین می‌کند.

محمدیان با تاکید بر اینکه در دهه‌ های اخیر، اهمیت مدیریت اطلاعات در این بخش افزایش یافته و سازمانهای تحقیقات كشاورزی، به‌ویژه در كشورهای درحال توسعه، كارهای علمی وسازمانی پیچیده خود را گسترش داده‌اند گفت: در قرن جدید اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری به عنوان پدیده جدیدی در مناسبات جهانی متجلی شده به گونه‌ای كه ماهیت و توان یك اقتصاد از طریق دانش محور بودن آن سنجیده می‌شود و نقش تعیین كننده عامل دانش و دانایی در رشد و توسعه اقتصادی مسجل شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزری استان با اشاره به اینکه، توسعه همه جانبه، پویا و پایدار عمدتاً مبتنی بر توسعه فناوری بوده كه خود بر پایه خلاقیت و نوآوری و توسعه علمی صورت می‌گیرد افزود : دستیابی به توسعه علمی نیز از طریق مطالعه و تحقیق میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه كشورهای توسعه یافته توجه خاصی به سرمایه گذاری در زمینه نظام ملی تحقیقات و بخصوص تحقیقات كشاورزی داشته و سعی بر این دارند تا با توسعه بخشی به توان علمی خود، بتوانند علاوه بر پاسخگویی به نیاز جوامع خود، در سطح بین المللی نیز با عرضه دست آوردهای تحقیقی علاوه بر افزایش توان اقتصادی سازمان های خود، به ثروت ملی حاصل از درآمدهای خارجی نیز بیفزایند اضافه کرد: در نظام تحقیقات كشاورزی، فعالیت‌ها و اقدامات زمانی مرهون موفقیت خواهد بود كه این نظام بتواند به مسائل، مشكلات وانتظارات بهره‌برداران و سایر گروههای ذینفع پاسخ دهد/س

برچسب ها: تحقیقات ، راهشگا ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.