نماینده مردم شوشتر در مجلس با اشاره به اینکه مجلس باید قدرت فسادآور را مهار کند، بر لزوم تشكيل کمیته‌ای مشترک از سه قوه جهت بررسی نواقص مربوط به مفاسد اقتصادی تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران سید محمدسادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند  در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه سوم دی ماه)  بهارستان با بیان اینکه در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: .برای پیروزی و تداوم انقلاب قریب به 200 هزار شهید و صدها هزار جانباز تقدیم نموده و علیرغم توطئه‌های گوناگون و پیچیده استبداد داخلی و استعمار خارجی با رهبری امام راحل (ره) پیروز شد.

وی ادامه داد: تا جایی که هم‌اکنون این انقلاب الگویی برای بیداری اسلامی در سطح جهان تبدیل شده است لذا شایسته و ضروری است در این ایام به بازخوانی انقلاب اسلامی، انگیزه‌ها و آرمان‌های ملت انقلابی ایران که در قانون اساسی متبلور است بپردازیم و ببینیم در حال حاضر چه نسبتی از آن آرمان‌ها محقق شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه اظهار داشت: باید ببینیم در ریل‌گذاری مجلس در امور فرهنگی و معنوی در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با شبیخون فرهنگی و توجه به مسائل معنوی و ایمانی چه کرده‌ایم ، آیا وضعیت موجود فرهنگی زیبنده نظام اسلامی است؟ آیا بسترسازی مناسب جهت تعمیق فرهنگ غنی اسلامی صورت گرفته است؟ آیا غیر از برخوردهای فیزیکی اقدام اصولی ماندگار فرهنگی برای ترویج معارف اسلامی صورت گرفته است؟ چرا در مملکت اسلامی در تبلیغات انتخاباتی انواع و اقسام دروغ‌ها ، تهمت‌ها ، تهدیدات و تطمیع‌ها ، ترور شخصیت‌ها و هم چنین سوء استفاده از مقدسات و امکانات بیت‌المال صورت می‌گیرد تا چهره‌های مردمی و خدوم مخدوش گردد؟ 
 
وي ادامه داد: چرا هر از گاهی شاهد بروز و ظهور مفسدان اقتصادی در کشور هستیم؟ چرا گزارشی از نتیجه فرمان 8 ماده‌ای امام به مردم ارائه نمی‌شود؟ مفسدان اقتصادی که اختلاس‌های هنگفتی می‌کنند به چه کسانی وصل هستند؟ چرا دانه درشتهای دولتی و غیردولتی از محاکمه‌ها و برخوردها مستثنی می‌شوند؟
 
سادات ابراهيمي تصريح كرد:  انتظار مردم این است که با علت ها و سرشاخه ها برخورد شود ، مشکلات اقتصادی معلول است باید با علل و عوامل به وجود آورنده مفاسد اقتصادی برخورد شود .

وی ادامه داد: برخی از مفاسد به خاطر اختیارات بدون حساب و کتاب صاحبان قدرت است ، مجلس نباید سکوت کند آیا ما کارمندان مجلسیم یا نمایندگان ملت .

نماینده مردم شوشتر و گتوند ادامه داد: پیشنهاد می‌شود کمیته مشترکی از سه قوه، نواقص مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی را طراحی، تدوین و تصویب کنند .

ابراهیمی خطاب به رئیس جمهور گفت: سوال این جاست که شما در مقابله با سیاست‌ها و تحریم هاي دشمنان چه تدبیری اندیشیده اید ، برای نجات اقتصاد کشور و مهار گرانی و تورم افسار گسیخته چه برنامه ای دارید ، برای اشتغال و ازدواج جوانان چه کرده اید ، برای کاهش آمار طلاق ، اعتیاد و سرقت چه کرده اید، برای بهبودی وضعیت معیشتی فرهنگیان و پیشگیری از حوادث اسفناک و تلخ سوختن دانش آموزان چه برنامه‌ای دارید.

وی با بیان این که علائم ثابت حاکمیتی در هر کشور قلمرو ، پرچم و پول ملی کشورهاست، تصریح کرد: به راستی ارزش پول ملی در مقایسه با سایر کشورها چه قدر است؟ دارایی و ثروت مردم با تغییرات و نوسانات اخیر به 50 درصد کاهش یافته است ، چه کسی باید پاسخگوی این ضرر هنگفت به ملت باشد ، ؟ اگر می‌خواهیم با عزت در مقابل بیگانگان کشور داری کنیم باید توان برنامه ریزی و اداره صحیح کشور و مردم را داشته باشیم ، بیایید با وحدت و همدلی کلیه قوا مردم و جناح های سیاسی با محوریت مقام معظم رهبری یک بار دیگر به بازخوانی آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی و همچنین نظام اجرایی، تقنینی و قضایی کشور بپردازیم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس در بخش ديگري از اظهاراتش به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و اظهار داشت: آقای رئیس جمهور آیا می دانید انتقال آب از سرشاخه های کارون یعنی مرگ حیات در استان خوزستان، آیا می‌دانید تاکنون اقدام موثری برای حل مشکل گرد و غبار خوزستان انجام نشده است، آیا می دانید در شوشتر و گتوند از کشاورزی چیزی جز اسم باقی نمانده است. آیا می‌دانید اکثر روستاییان و عشایر در شوشتر و گتوند از آب شرب، جاده و بهداشت محرومند، آیا می دانید آثار فرهنگی در این حوزه انتخابیه نابود شده است ، آیا می دانید این حوزه انتخابیه 15 هزار نفر جوان بیکار دارد ، از رئیس جمهور می خواهیم نسبت به اجرای مصوبات سفرهای هیئت دولت از جمله راه آهن شوشتر، کاغذ سازی کارون ، بیمارستان گتوند ، جاده اهواز شوشتر، گتوند دستوراتی را صادر کنند.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار