مدرس فنون خاک تیم ملی جودو گفت: این برای اولین بار است که دراردو به صورت تخصصی با جودو کاران فنون خاک را تمرین می کنیم.

یعقوب نجاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: فنون خاک(نوازا) فنونی هستند که جودو کاران با آن بیگانه نیستند و همه آن را می دانند اما همه حرفه ای نیستند و متاسفانه مربیان تیم های باشگاهی در آموزش این فنون کم کاری می کنند و به همین علت من از سال 74 که به ایران آمدم به فدراسیون های مختلف جودو پیشنهاد دادم تا این فنون را به ملی پوشان جودو به صورت تخصصی و حرفه ای یاد بدهند اما متاسفانه هیچ کدام این درخواست مرا اجرا نکردند.

وی ادامه داد: فدراسیون زمان محمد علی رستگار(رئیس حال حاضر فدراسیون جودو) به این نقطه ضعف جودو کاران ایران پی بردند و قرار شد در اردوی تیم ملی در کنار تمرینات سرپا تمرینات خاک هم انجام شود.

نجاری با بیان اینکه این اولین بار است که مدرس و مربی در کنار هم قرار گرفته اند درباره زمان آغاز اردوی ملی پوشان گفت: اردوی جودو کاران قبل از رقابت های گرجستان که اواخر دی ماه برگزار شود از یکشنبه 26 آذر ماه اغاز شده و اکنون نیز در حال پیگری است

مدرس و مربی در کنار هم هستند و هدفمان نیز همدلی است حقیقت این است که بین وظایف ما تداخلی وجود ندارد مدرس به مربی هم آموزش می دهد وبین مدرس و مربی تفاوت وجود دارد ایران مانند ژاپن نیست دو یا سه مربی داشته باشد اما در این موضوع مشکلی وجود ندارد که ما در کنار هم فعالیت می کنیم.

وی اضافه کرد: پیش از این در اردوها و از دو ساعت تمرین مربیان 20 دقیقه زمان می گذاشتند و روی فنون خاک تمرین می کردند اما دراین اردو مدت یک ساعت و 20 دقیقه تمرین روی خاک داریم واین موضوع حداقل 3 یا 4 جلسه در هفته تکرار می شود به همین دلیل جودو کاران با آن بیگانه هستند و توان بدنی آن را ندارند برایشان انجام این تمرینات سنگین است و کم می آورند اما باید عادت کنند.

ملی پوش سابق تیم ملی جودو خاطرنشان کرد: 70 درصد جودو فنون خاک است و 30 درصد آن سرپا به همین علت باید روی این فنون کار کرد و وضعیت جودوکاران را بهبود بخشید برنامه ما این است که این آموزش را در رده های مختلف تیم ملی (نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) داشته باشیم حتی صحبت هایی شده است که این فنون را به بانوان جودوکار نیز آموزش دهیم تا آنها نیز از این فن محروم نمانند اگر این اتفاق بیفتد جودوکاران ما در رقابت های آسیایی جهانی و المپیکی مشکلی نخواهند داشت و عملکردشان بهتر می شود و به امید خدا می توانیم نتیجه بهتری بگیریم.

مدرس فنون خاک تیم ملی جودوی کشورمان درباره میزان رضایتش از اردوی تیم ملی بیان کرد: من در حد حیطه کاری خودم از این اردوی جودو کاران رضایت دارم البته نمی خواهم خود را درگیر مسائل حاشیه ای کنم و قطری در مورد نبودن رودکی، کاپیتان تیم ملی جودو در اردو و... بدهم تا آنجا که به کار من مربوط می شود من رضایت دارم اما به طور قطع نمی توان گفت: که اردو بدون کم و کسر بوده است.

به هر حال در هر اردویی چه در جودو و چه در ورزشهای دیگر مسائلی وجود دارد زیرا 30 یا 40 نفر جوان هستند با خواسته های مختلف که نمی توان نظر همه آنها را جلب کرد گاهی یک نفر از وضعیت تغذیه یک نفر از آب آشامیدنی یا محل اسکان و مسائل این چنینی ایراد می گیرد زیرا نظرات متفاوت است اما به طور کلی اردوی خوبی بود و همچنان نیز ادامه دارد.

لازم به ذکر است، اردوی تیم ملی جودوی کشورمان با مربیگری مسعود حاجی آخوندزاده در حال برگزاری است./آق
برچسب ها: مربی ، مدرس ، جودو ، فنون خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار