استانداران آذربایجان شرقی و آرماویر ارمنستان پس از مذاکرات صبح امروز خود تفاهمنامه همکاری در 25 بند امضا کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مفاد این تفاهم‌نامه گفت: با امضای این تفاهم‌نامه‌ راه‌های گسترش دو جانبه بین استان آذربایجان‌شرقی و استان آرماویر ارمنستان فراهم می‌شود.

وی افزود: در یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه امضا شده بر توسعه روابط بین استان‌های آذربایجان‌شرقی و آرماویر ارمنستان تاکید شده است.

علیرضابیگی اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه همکاری برگزار نمایشگاه‌های مختلف، نشست‌های مشترک جامعه تورگردان و آژانس‌های خدمات گردشگری، بررسی امکان احداث پالایشگاه فرآورده‌های نفتی و راهنمایی جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد مورد تاکید قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: توسعه همکاری‌های بین اتاق‌های بازرگانی تبریز و استان آرماویر ارمنستان، فراهم شدن امکان همکاری در زمینه‌های کشاورزی، تولید نهال تحقیقاتی باغبانی و تحقیقات دیم، سرم سازی و آموزش کشاورزی و توسعه شیلات، دام و طیور در این تفاهمنامه امضا شده لحاظ شده است.

علیرضابیگی تصریح کرد: سود و منفعت این رفت و آمد‌ها که با اراده محکم و استمرار همکاری‌ها ممکن است، برای دو طرف وقتی در بستر پیوندهای تاریخی قرار می‌گیرد به مراتب شیرین‌تر و گواراتر خواهد بود.

وی افزود: دوستی آذربایجان شرقی و آرماویر ارمنستان باعث پیوند دو ملت خواهد شد و امکان فعالیت بخش خصوصی را فراهم خواهد آورد.

آشوت قهرمانیان استاندار آرماویر ارمنستان نیز با اشاره به سفر ماه قبل خود به تبریز از این سفر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ سفرهای خود عنوان کرد و گفت: این دیدار باعث تحرک بخشی به فعالیت‌ها شده و همکاری دو استان به سطح بالاتری رسانده است.

وی عزم مسئولان ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همکاری‌ها یادآور شد و اظهار امیدواری کرد: با توسعه این همکاری‌ها و تبادل هیئت‌های اقتصادی و تجاری بین دو طرف افزایش یابد.

هیئت تجاری و اقتصادی استان آذربایجان شرقی که به منظور بررسی راه‌های توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه روز گذشته وارد ایروان پایتخت ارمنستان شده بود، به صورت رسمی مذاکرات خود را با طرف‌های ارمنی آغاز کرد.

در نخستین نشست مشترک هیئت‌های ایرانی و ارمنی، استانداران آذربایجان شرقی و آرماویر ارمنستان مذاکرات ماه گذشته خود در تبریز را بررسی کردند.

در این نشست علاوه بر بیان راهکارهای همکاری دوجانبه و تاکید بر گسترش مناسبات، کمیته‌ای متشکل از معاونان استانداران دو استان به عنوان مسئول پیگیری مذاکرات تعیین شد./س

 

برچسب ها: تفاهم نامه ، همکاری ، امضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.