معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای اولین بار برنامه تلفیقی مبارزه بیولوژیک در 16 هزار هکتار از باغ‌های اردبیل اجرا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ خلیل نیکشاد افزود: این برنامه در باغ‌های مشگین‌شهر و به صورت پایلوت اجرایی شده و با توجه به نتایج مثبت قرار است به صورت فراگیر این برنامه در باغ‌ها و حتی مزارع استان اردبیل اجرایی شود.

وی گفت: در 50 هزار هکتار ازسطح صیفی‌جات استان اردبیلبه غیر از سیب زمینی در دو سال اخیر سعی کردیم از روش‌های تراگو و سموم بیولوژیک بدون اینکه تأثیر منفی در روند رشد آنها داشته باشد، استفاده کنیم ودر منطقه مغان محصولات تولید شده نیز از کیفیت مناسبی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه به مشکل فرسایش خاک در حوزه کشاورزی استان اردبیل اشاره کرد وافزود:در سطح ملی و استان اردبیل کشاورزی حفاظتی انجام می‌شود و ما سعی داریم از این طریق از خاک کشت و زرع محافظت کنیم.

وی عوامل فرسایش را آب، باد و وجود سیلاب‌های فصلی عنوان کرد و گفت:امسال در 20 درصد از اراضی کشاورزی استان اردبیل مبارزه بیولوژیک و تلفیقی را اجرا کردیم که حدود 70 هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی استان اردبیل را شامل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح، استفاده بهینه از سموم و کودهای شیمیایی و در کنار آن اهتمام به مبارزه بیولوژیکی آفات است چراکه ثابت شده تولید محصول با این شیوه پاک‌‌تر و سالم‌تر استب/.

برچسب ها: اردبیل ، مبارزه ، بیولوژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.