بحران اقتصادی در اسپانیا و یونان همراه با افزایش بیکاری در این کشورها، زندگی مردم را در آستانه کریسمس بسیار دشوار ساخته و شمار فزاینده ای از اسپانیایی ها و یونانیها را به کمکهای سازمانهای خیریه نیازمند کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، امسال نیز ادامه بحران مالی در اروپا به نحو چشمگیری بر تعداد نیازمندان افروده و حجم کاری کارمندان و مسئولان این سازمانها را دو چندان کرده است.
در حومه مادرید یکی از شعبه های سازمان صلیب سرخ از 25 سال پیش در آستانه عیدکریسمس، لباس و آذوقه بین افراد نیازمند توزیع می کند، که البته با وخامت اوضاع اقتصادی و میزان بیکاری 25 درصدی در این کشور، هر روز شمار مراجعه کنندگان به این سازمان بیشتر می شود.  
همچنين؛ 35 داوطلبی که به طور مستمر در این سازمان خیریه فعالیت می کنند، می گویند که متقاضیان کمک به طور مستمر رو به افزایش است.  
نونسی کنادو از صلیب سرخ اسپانیا، می گوید: "پیشتر تعداد کمتری شهروند اسپانیایی اینجا مشاهده می کردیم و مراجعه کنندگان بیشتر مهاجر بودند، اما هم اکنون به علت اوضاعی که در آن قرار گرفته ایم، تعداد بیشتری از اسپانیایی ها به لباس کودک نیاز دارند".
یکی از افرادی که از این کمک ها بهره می برد، گفت: "این کمک بزرگی است. صلیب سرخ و بانک غذایی واقعا به ما کمک می کنند. اگر این سازمانهای خیریه وجود نداشتند، ما چیزی نداشتیم  و همواره باید پشتکار داشته باشیم، زیرا فرزندانمان به غذا و پوشاک نیاز دارند و ما باید از آنها حمایت کنیم".
وخامت وضع اقتصادی در یونان نیز اقشار فقیر را با مشکلات جدی رو به رو کرده است. در این کشور هم در آستانه عید کریسمس، سازمانهای خیریه برای کمک به خانواده هایی که همه چیز خود را از دست داده اند بسیج شده اند.  
یکی از موسسات خیریه در پخت غذا و توزیع مواد غذایی به منظور توزیع هرچه بیشتر مواد غذایی به نیازمندان مجبور شده است تا بر تعداد کارکنان داوطلب خود بیفزاید. در اوضاع کنونی این فعالیتهای خیریه واقعا ضروری به نظر می رسد.  
پرودروموس کریستاکیدیس عضو یکی از سازمانهای خیریه یونانی، گفت : "من چهار فرزند دارم و به خود گفتم چرا در خانه بمانم و افسرده شوم و عاقبت از بیچارگی خودم را بکشم؟ فعالیت داوطلبانه در این جا روزنه امیدی برایم ایجاد کرده است. یاری رساندن به مردم به من روحیه می دهد و موجب دلخوشی افراد زیادی می شود و هر روز به 110 نفر کمک می کنیم."
آنها هر پنجشنبه داوطلبان مواد غذایی را پس از پایان فعالیت میدانهای تره بار جمع آوری و آنها را بین افراد نیازمند توزیع می کنند.  
گفتني است؛ این گونه سازمانهای خیریه سعی دارند مرهمی بر دردهایی باشند که این روزها با مشکلات جدی اقتصادی دست به گریبانند.
برچسب ها: کریسمس ، تلخ ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار