مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تا پایان امسال تلاش می‌کنیم 4 هزار واحد مسکن مهر را در شهرهای زیر 25 هزار نفر در شهرهای استان اردبیل به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احمد حاج‌علیزاده دیروز در نشست بررسی آخرین وضعیت مساکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر اردبیل افزود: در شهرهای زیر 25 هزار نفر 6 هزار و 500 واحد مسکن در قالب خود مالکین و تعاونی‌ها در حال اجرا است.

وی گفت: بخش عظیمی از این واحدها، واحدهای احداثی خود مالکین است که تاکنون از این تعداد 3 هزار و 300 واحد مسکونی پایان کار گرفته و مرحله چهارم تسهیلات خود را دریافت کردند.

حاج علیزاده با بیان اینکه بنیاد مسکن متناسب با شرایط منطقه‌ای و معیشت مردم طرح‌های خود را اجرا می‌کند، افزود: ما در اجرای طرح هادی نیز در2 مرحله اقدام می‌کنیم که شامل تهیه طرح هادی و سپس اجرای آن است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین گفت: اجرای طرح‌ هادی در روستاهای بالای 100 خانوار در دستور کار بوده و در برنامه پنجم ما موظف به تهیه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار هستیم.

حاج علیزاده در ادامه افزود: بر اساس آخرین سرشماری در روستاهای استان اردبیل 99 هزار و 947 واحد مسکونی وجود دارد که بیش از 83 هزار واحد از آن‌ها کم دوام یا بی‌دوام بوده است.

وی با اشاره به پراکندگی روستاها و واحدهای مسکونی روستایی به عنوان یک مشکل اساسی گفت: از زمان اجرای طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی از سال 85 تا 91 اهتمام جدی صورت گرفته تا واحدهای کم دوام و بی‌دوام روستایی با پرداخت تسهیلات یارانه‌ای و قرض‌الحسنه مقاوم‌سازی شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.