مدیر عامل شركت سهامی پرورش كرم ابریشم ایران گفت: با توجه به وجود دانشگاه زابل و همچنین اقلیم شمال سیستان و بلوچستان، این منطقه مستعد توسعه پرورش كرم ابریشم و صنعت نوغان داری است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،فرزام پوررمضان طی بازدید از منطقه سیستان در نشستی با فرماندار زابل افزود: با انجام برنامه ریزی منسجم، انجام مطالعات لازم از سوی پژوهشگران دانشگاه زابل و ارائه آموزش های لازم به دستاندركاران می توان بستر توسعه پرورش كرم ابریشم و صنعت نوغان داری را در این منطقه فراهم كرد.

وی با بیان اینكه لازمه توسعه پرورش كرم ابریشم در منطقه سیستان خودكفایی در زمینه تولید نهال درخت توت است، افزود: باید از سوی مسوولان دستاندركار نهال توت به طور رایگان در میان كشاورزان توزیع شود و اداره فنی و حرفه ای آموزش های لازم در بخش نوغان داری را به كشاورزان ارائه دهد.

وی اظهار داشت: وجود صنعت نوغان داری در منطقه سیستان، پرورش كرم ابریشم و اشتغالزایی در این زمینه را به مرور زمان توسعه می دهد لذا ارائه آموزش های كوتاه مدت به علاقه مندان به این صنعت و توسعه صنایع جانبی نوغان داری به لحاظ اقتصادی پرسود خواهد بود.

فرماندار زابل نیز در این نشست گفت: ضروری است شركت ابریشم ایران یك نمایندگی در منطقه سیستان راه اندازی كند تا به مسائل كشاورزان در زمینه صنعت نوغان داری بهتر رسیدگی شود.

هوشنگ ناظری كاشت درخت توت و پرورش كرم ابریشم در منطقه سیستان را در جهت توسعه اشتغال و درآمدزایی برای مردم بسیار مطلوب عنوان و بیان كرد: ارائه آموزش های لازم در زمینه صنعت نوغان داری به كشاورزان و علاقه مندان به این حرفه از سوی متولیان ادارات فنی و حرفه ای و جهاد كشاورزی ضروری است.

وی بیان كرد: هم اینك اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زابل شمار زیادی نهال توت را آماده تحویل به كشاورزان دارد كه می تواند گام موثری برای آغاز صنعت نوغان داری در منطقه سیستان باشد.

منطقه سیستان شامل شهرستان های زهك، هیرمند و زابل است/س
برچسب ها: توسعه ، صنعت ، نوغانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.