نصب تاسیسات اسکله صادراتی سوخت جت در جزیره لاوان 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: اکنون 4 بازو ، خطوط لوله و تلمبه های انتقال این اسکله نصب شده است .
دادور افزود : با تکمیل این طرح امکان پهلو گیر کشتی ها ی پنج هزار تنی برای بارگیری نفت گاز ، بنزین و سوخت جت فراهم می شود

اسکه 5 هزار تنی جزیره لاوان 3 سال پیش با سرمایه گذاری190 میلیارد ریال برای پهلوگیری کشتی های صادرات گاز مایع و کشتی های تا دو هزار تنی تدارکات بهر ه برداری شد .
وی تصریح کرد: اکنون گاز مایع ، بنزین نفت گاز و نفت کوره در پالایشگاه لاوان تولید می شود و با بهره برداری از طرح بهبود فرآیند بهینه سازی ظرفیت این پالایشگاه ، نخستین بار علاوه بر تولید سوخت جت و گوگرد ، کیفیت فرآورده های آن مطابق استاندارد اروپا یورو 4 می شود .
مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: طرح بهبود ظرفیت پالایشگاه لاوان 93 درصد پیشرفت دارد و پایان امسال مرحله تولید بنزین آن و اوائل سال آینده کل بخشهای طرح به بهره برداری برسد.
دادور افزود: با بهره برداری از این طرح تولید سوخت جت به روزانه یک میلیون لیتر و تولید گوگرد به 30 تن می رسد.
ظرفیت پالایش نفت خام نیز از 30 هزار بشکه در روز به 50 هزار بشکه ، بنزین از یک میلیون و 200 هزار لیتر به 2 میلیون و 800 هزار لیتر و گاز مایع از 30 تن به 210 تن می رسد.
شرکت پالایش نفت لاوان در سال 1355 با ظرفیت 20 هزار بشکه در روز آغاز بکار کرد .
جزیره مرجانی لاوان در 16 کیلومتری سواحل جنوبی ایران در کنار بندر مقام لنگه واقع است.
این جزیره 20 کیلومتر طول دارد.
دادور گفت : نصب تاسیسات اسکله صادراتی سوخت جت در جزیره لاوان اوایل سال آینده به پایان می رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.