رئيس دفتر تحقيقات كاربردي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از تجهيز پليس مبارزه با مواد مخدر 9 استان كشور به آزمايشگاه تشخيص مواد مخدر خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، دكتر ” تهمينه باهري" رئيس دفتر تحقيقات كاربردي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا و مديرگروه مواد مخدر دانشگاه علوم انتظامي در تشريح ضرورت راه اندازي اين آزمايشگاه ها گفت: يكي از اهداف راه اندازي اين آزمايشگاه ها، كوتاه كردن پاسخگويي به پرونده هاي ارسالي از سوي مراجع قضايي، است. 
رئيس دفتر تحقيقات كاربردي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، خاطرنشان كرد: در برخي از موارد، پليس مبارزه با مواد مخدر استان ها به منظور دريافت هرچه سريع تر نتايج آزمايش، مجبور هستند كه نمونه ها را به پزشكي قانوني و دانشگاه ها ي استان نيز ارسال كنند. 
وي افزود: اين درحالي است كه در بسياري از پرونده ها كه پليس موفق به كشف محموله هاي بزرگ و لابراتورهاي مواد مخدر مي شد، به منظور اعلام كشفيات، نيازمند است تا هرچه سريعتر جواب نمونه ها به مقام قضايي اعلام شود. 
وي با اشاره به اينكه تجهيز استان ها به آزمايشگاه تشخيص مواد مخدر منجر به تسريع روند پيگيري پرونده ها نيز مي شود، تصريح كرد: هم اكنون آزمايشگاه تشخيص موادمخدر در 9 استان كشور شامل آذربايجان غربي، اصفهان، يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، گيلان وهمچنين در تهران بزرگ راه اندازي شده است. 
به گفته باهري، هم اكنون مسئولان آزمايشگاه ها، آموزش هاي لازم راطي كرده و در آينده نيز آموزش هاي ديگري را خواهند گذراند . 
وي همچنين از تجهيز آزمايشگاه هاي راه اندازي شده به دستگاه هاي پيشرفته خبرداد و خاطرنشان كرد: در تلاشيم تا انشا الله بتوانيم طي يك سال آينده، تمامي پليس هاي مبارزه با مواد مخدر سراسر كشور را به آزمايشگاه تجهيز كنيم. 
رئيس دفتر تحقيقات كاربردي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اينكه، آزمايشگاه پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا يكي از آزمايشگاه هاي مرجع در كشور است، تصريح كرد: پس از كشف ماده مخدر جديد توسط اين آزمايشگاه، بلافاصله به تمامي پليس هاي مبارزه با مواد مخدر استان ها اعلام مي شود تا با مشاهده اين ماده مخدر با آن برخورد كنند اين درحالي است كه بسياري از مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي، ورود مواد مخدر جديد را از ما استعلام مي كنند.
دكتر باهري يادآور شد: با توجه به تاكيد فرمانده نيروي انتظامي مبني بر پليس مبارزه با مواد مخدر بايد پليسي دانش بنيان ، تجهيزات محور و علمي باشد، به همين منظور هدف ديگر راه ندازي اين آزمايشگاه ها تعامل بيشتر پليس هاي مبارزه با مواد مخدر سراسر كشور با مراكز علمي كشور است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار