ترفند جالب دولت اسپانیا برای سرگرم کردن مردم و فراموشی مشکلات ناشی از بحران اقتصادی آن بود که جایزه گوردو امسال به گونه ای بی سابقه در میان افرادی در 70 شهر و روستا در 31 استان اسپانیا پخش شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، توزیع بیش از دو میلیارد و 300 میلیون یورو در میان شرکت کنندگان در این مسابقه در این کشور بحران زده جنوبی غربی اروپا آغاز شد. قرعه کشی سالانه بلیت بخت آزمایی کریسمس امروز بنا به سنتی 200 ساله در اسپانیا انجام شد تا میلیونها نفر که از نخستین ساعات صبح نتایج این قرعه کشی را از طریق برنامه های زنده و مستقیم شبکه های رادیویی و تلویزیونی این کشور دنبال می کردند، با هیجان این برنامه را دنبال کنند.

جوایز این قرعه کشی در مجموع به بیش از 22 میلیون نفر از خریداران بلیت بخت آزمایی می رسد اما آنچه برای شرکت کنندگان در این قرعه کشی اهمیت دارد، دستیابی به جایزه بزرگ آن موسوم به گوردو به معنای تپل است. مبلغ جایزه گوردو در سال جاری 4 میلیون یورو بود که میان دارندگان سری های متعدد 10 تایی شماره برنده، توزیع می شود.

دارندگان هر بلیت بخت آزمایی کریسمس که آن را به مبلغ 20 یورو خریده اند، در صورتی که قرعه گوردو به آنها بخورد، صاحب 400 هزار یورو می شوند که امسال برای شماره گوردو، 180 سری ده تایی بلیت صادر شده بود که البته، 35 سری آن فروخته نشده و مبلغ 144 میلیون یورو جایزه مربوط به آن به خزانه دولت رفت.

ترفند جالب دولت اسپانیا برای سرگرم کردن مردم و فراموشی مشکلات ناشی از بحران اقتصادی آن بود که جایزه گوردو امسال به گونه ای بی سابقه در میان افرادی در 70 شهر و روستا در 31 استان اسپانیا پخش شد تا حتی در جاهایی که در طول 200 سال اخیر جایزه ای به نام آنها در نیامده بود، هیجان بروز کند.



رسانه های اسپانیایی گزارش داده اند از جمله کسانی که صاحب جایزه بزرگ لمل به نظر هدفمند این مسابقه شده اند کارگرانی بودند که ظرف پنج ماه اخیر حقوق نگرفته اند، افرادی بودند که از سه سال پیش به دلیل بحران اقتصادی در بیکاری بسر می برند، خانواده هایی بودند که به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط وام مسکن خود، بانک در صدد مصادره خانه آنها بود و یا روستاهایی که بحران اقتصادی، رونق و شادی را از چهره ساکنان آن گرفته بود.

مبلغ کل فروش بلیتهای بخت آزمایی در سال جاری حدود سه میلیارد و 500 میلیون یورو بود که دولت حدود 30 درصد آن را به عنوان هزینه های اجرایی این قرعه کشی کسر کرده و باقیمانده را میان خریداران این بلیتها توزیع می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار