هیچ فردی بر این تصور نیست که آهن‌های آلونک آتش گرفته، بلکه سخن از آتش گرفتن کتیبه‌های موجود در آلونک بوده که عکس‌های آن موجود و غیر قابل انکار است. این تصاویر در لحظه‌های آتش‌سوزی گرفته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  آنچه که در تاریخ ماندگار است و باعث می‌شود تا آیندگان یک جامعه بتوانند با افتخار پیرامون گذشتگان خود درست قضاوت نمایند و به آن افتخار کنند نمادهای باقی مانده از آن حادثه است.
 
به طور مثال زمانی که به تصاویر ابنیه باقی مانده از دوران تاریخی و یا به معماری زیبای اسلامی که حاصل سال‌ها زحمت و تلاش جامعه هنری ایرانی با تفکرات اسلامی‌است نگاه می‌نمایید به عظمت آن پی می‌برید و با احساس افتخار تصاویر آن را حتی به غیر ایرانی‌ها نشان می‌دهید.
 
ماندگارهای دوران انقلاب اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی نیز از این امر مستثنی نیست. اما مشخص نیست چه تفکری در بعضی از مراکز و سازمان‌ها جریان دارد که آگاهانه یا ناآگاه در پی حذف این آثار و ابنیه می‌باشد.
 


تخریب آلونک ننه علی یکی از این حوادث است که متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگوی این اشتباه نیست . چندین مطلب و گفتگو در این نُه ماه در خبرگزاری فارس منتشر شد اما دریغ از یک پاسخ درست و صحیح از مسئولین ذیربط. تا اینکه چند روز پیش گفتگویی در یکی از روزنامه‌های وابسته به شهرداری تهران در این زمینه منتشر شد. در آنجا نامی از آقای سیاوش امیری (نویسنده کتابی پیرامون زندگی ننه علی) برده شد . آقای امیری با راسال نامه‌ای به فارس پاسخ‌هایی به این اظهارات داشته‌اند که توجه شما را به آن جلب می‌نماییم:
 
 

پیش از ورود در بحث و پاسخ به ادعاهای نادرستی که علیه بنده و حقیقت ظلمی که بر «ننه علی» تحمیل شد مطرح گردیده، لازم است یادآور شوم حوزه پُر برکت ایثار و شهادت و نقش بی بدیل «مادران شهدا» در خلق حماسه های تاریخ ساز و پروردن خورشیدهای پُر فروغ در دامان پاک شان، حوزه ای مقدس و متبرک است که نباید با حاشیه های فرعی مخدوش شود و اگر نبود پاسخ صریح به اظهارات بی پایه و نادرستی که از زبان نوه مادر مهربان شهدا و گل سر سبد قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مطرح شده، بی تردید بنده ناچیز لام تا کام نمی‌گفتم و مسوولان خطاکار بهشت زهرا (س) را که در پروژه تخریب و انهدام بزرگترین «نماد» این حوزه مقدس و متبرک در گلزار ام القرای جهان اسلام و پایتخت شیعه شریک و دخیل بوده اند به حال خود وا می گذاشتم، چه اینکه طی نُه ماه گذشته گفتنی ها را گفته ام و همچنان بر آن تاکید دارم.
 
نُه ماه از تخریب و انهدام نامعقول و شتابزده «آلونک ننه علی» مادر مهربان شهدای گلزار بهشت زهرا (س) می گذرد و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، تازه یادش افتاده برای خالی نبودن عریضه و لاپوشانی موضوعی که شنیدن آن دل هر شنونده ای را به درد آورده و جریحه دار نموده، گفتگویی با نوه «ننه علی» ترتیب دهد و روزنامه «تهران امروز» برای درج این گفتگو انتخاب شده تا به لوث نمودن قضیه پرداخته شود و در خلال آن؛ بنده ناچیز هم مورد تهمت و تخریب قرار بگیرم و خیال مدیران بهشت زهرا (س) راحت شود و بروند به ادامه شاهکارهای شان بپردازند!!
 
این نوشتار، در حقیقت پاسخ به ادعاهایی است که بیان می‌گردد و مسئولینی که در حاشیه امن قرار دهند و از پاسخگویی به مطالبه افکار عمومی بگریزند.
 


نخستین نکته ای که قابل اشاره است و نمی توان آنرا نادیده گرفت، این حقیقت است که چرا نوه «ننه علی» با این تاخیر چند ماهه، برای روشن شدن ماجرا وارد گود شده و ادعاهایی نموده که غیر قابل اثبات است؟! آیا سکوت نُه ماهه ایشان دلیل خاصی داشته و اکنون تخریب اینجانب با ادعاهای نادرست که از زبان ایشان بیان شده، دلیل خاصی دارد؟
 
انتشار عکس های تخریب «آلونک ننه علی» باعث شده که مسئولین بهشت زهرا (س) چاره ای برای سر پوشانی این کار بیندیشد. بنابراین، برای تخطئه اعتراضات افکار عمومی و دلسوزان فرهنگی - رسانه ای حوزه ایثار و شهادت و توجیه تخریب و انهدام آن «نماد» ماندگار و تاثیرگذار که معروفیت و حیثیتی جهانی یافته بود، منشا گفتگوی است که از زبان نوه «ننه علی» منتشر می‌شود که مورد بحث این نوشتار است:

 

«قاسم ملک‌ زاده» نوه ننه‌ علی با دیدن عکس‌ های شعله‌ ور اتاقک ننه علی در روز تخریب متعجب شد و اذعان کرد: تمام اتاقک از آهن بوده، به وسیله هوابرش بریده شده و قابلیت اشتعال ندارد. این آتش‌ ها کی و چگونه عکس‌برداری شده من مطلع نیستم.
 
ملک‌ زاده تاکید کرد: بگویم از شروع تخریب تا پایان آن من بارها بالای سر کارگران حاضرشدم تا به محض آماده شدن قبر پیکر ننه را برای خاکسپاری از غسال‌خانه بیاورند. زود به غسال‌خانه رفته بودیم در حالی که کار تخریب طول می‌ کشید؛ ننه با دست خود اتاقک را خیلی محکم ساخته بود. می‌ گفتند که قرآن و چادر ننه آتش گرفته در حالی که هر دوی آن را خود به موزه بهشت زهرا(س) اهدا کردم و می‌ توانید آنها را در آنجا ببینید.
 
در اینجا سوال مطرح است که آیا به راستی این آقایان صحنه های آتش سوزی در آلونک «ننه علی» را ندیدند و تعجب نموده اند که این عکس ها کی و چگونه برداشته شده است؟!
 
هیچ فردی بر این تصور نیست که آهن های آلونک آتش گرفته، بلکه سخن از آتش گرفتن پرچم ایران و کتیبه های موجود در آلونک بوده که عکس های آن موجود و غیر قابل انکار است. این تصاویر در لحظه های آتش سوزی در «آلونک ننه علی» و توسط دوربین عکاسی گرفته شده است!
 
ادعا نموده اید که؛ «می‌ گفتند که چادر ننه آتش گرفته در حالی که هر دوی آن را خود به موزه بهشت زهرا(س) اهدا کردم و می‌ توانید آنها را در آنجا ببینید!! »
 
با توجه به این ادعای مطرح شده، باید پاسخ بدهید چه کسی گفته چادر «ننه علی» آتش گرفته که مخاطب را به موزه بهشت زهرا (س) ارجاع و نشانی عوضی می دهید؟! هیچکس نگفته است چادر آتش گرفته در خانه شهید بهشت زهرا (س) و چادر «ننه علی»، به رسم یادبود و یادگار، توسط مادر محترمه تان عالیه خانم رخشانی مهماندوست، در حضور خانواده و برخی خواهران بسیجی و در منزل تان به مادر بنده هدیه داده شد و هم اکنون، در خانه ما قرار دارد و برکت آن شامل حال مان شده است!
 
 
 
نوه این مادر شهید بیان داشت: «اکبر توکلی» رئیس سازمان بهشت‌ زهرا در یکی از دیدا‌رهایش در زمان حیات ننه علی از او می‌ پرسد چه خواسته‌ ای از سازمان بهشت زهرای تهران دارید؟ ننه‌ علی در پاسخ یادآور شد: دوست دارم کنار فرزند شهیدم خاکم کنند. «اکبرتوکلی» رئیس سازمان بهشت زهرا، گفته بود من پسر ننه علی هستم هر اتفاقی برای ننه افتاد به من خبر دهید؛ 6 صبح با او تماس گرفتم و موضوع فوت ننه را گفتم و خود شخصاً کارهای سازمان را پیگیری کرد. ساعت 8 صبح روز دفن از بهشت زهرا(س) با منزل ما تماس گرفتند واعلام شد بنا به خواسته ننه علی که وصیت کرده بود کنار فرزند شهیدش به خاک سپرده شود برای آماده کردن قبر مجبور به تخریب اتاقک ننه علی هستیم، آیا اجازه این کار را می‌ دهید؟ وی ادامه داد: من در پاسخ گفتم باید از مادرم اجازه بگیرم و مادر با استقبال از این موضوع گفت: اگر این‌ کار را بکنند خدا خیرشان بدهد، فکر انجام این کار نگرانم کرده بود که چطور باید آن را برداریم، من به این امر رضایت کامل دارم و اینگونه اتاقک را کارکنان شهرداری برداشتند.
 
ادعا نموده اید مدیر بهشت زهرا (س) در یکی از دیدارها در زمان زنده بودن «ننه علی»، پرسیده است چه خواسته ای دارد و ننه پاسخ داده؛ دوست دارد کنار فرزند شهیدش خاکش کنند.
 
برادر عزیز! به راستی دچار فراموشی شده اید و یادتان نمی آید که زنده یاد مرحومه «ننه علی»، یکی دو سال آخر عمر شریفش آلزایمر گرفته بود و با کسی حرف نمی زد و به بیان این موضوع نادرست پرداخته اید؟! «ننه علی» چگونه در حالی که آلزایمر داشت و حرف نمی زد با مدیر بهشت زهرا (س) صحبت کرده که جنابعالی مدعی آن شده اید؟!! گیرم که این صحبت، درست باشد و «ننه علی» حرف زده و خواسته در مزار همجوار شهید «قربانعلی رخشانی مهماندوست» دفن شود، آیا معنی اش می شود تخریب آلونکی که «نماد» شناخته شده ای بود و حیثیتی ملی داشت؟!! اصولا آن «نماد» فاخر که خار چشم و استخوان گلوی بعضی ها بود، فقط و فقط متعلق به خانواده محترم «ننه علی» نبود که اجازه تخریب اش را بدهند، متعلق به همه مردم ایران و دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت بود و عمل تخریب آن؛ اقدام شتابزده، مفتضحانه و شرم آوری بود که توسط مدیریت بهشت زهرا (س) صورت گرفت و اکنون، پس از گذشت نُه ماه از آن رخداد تاسف بار، به تطهیر اقدام زشت و نابخردانه دست زده‌اید؟!
 
مگر اجازه انهدام آن «نماد» ماندگار و یادگار گرانبهای مادر مهربان شهدای آرمیده در گلزار بهشت زهرا (س) با جنابعالی و مادر محترمه تان بوده که ادعا نموده اید با رضایت کامل و سپاسگزاری از مدیر بهشت زهرا (س) تخریب و منهدم شده است؟! اجازه تخریب «آلونک ننه علی» به عنوان یک «نماد» فاخر و برجسته با ملت ایران و به نیابت از ملت شریف ایران با بنیاد شهید بوده که رسما اعلام نموده؛ تخریب آلونک مجوز نداشته و اقدام و عملی غیر قانونی بوده است! نکند فکر می کردید شما تنها صاحب اختیار تعیین وضعیت آلونک «ننه علی» هستید و می توانید با توجیهی زشت بگویید؛ آلونک تخریب شد که شد، به کسی چه مربوط است؟! راستی چرا اصرار دارید به جای تعبیر «آلونک» از واژه بی محتوای «اتاقک» استفاده کنید؟! اصولا فرق و وجه تمایز «آلونک» و «اتاقک» را می دانید؟!
 
 
صحت عکس‌ های منتشر شده با گفته‌ های ملک‌ زاده رد می‌ شود، چرا که در تمام زمان تخریب حضور داشته و او لاجرم می‌ بایست شاهد آتش سوزی می‌ بود و از سوی دیگر زمان‌ هایی هم که در غسال‌خانه و جاهای دیگر حضور داشته خواهرزاده‌ اش کنار اتاقک بوده‌ اند. او تمام عکس‌ ها را تکذیب کرد و گفت: عکس‌ های زمان حیات ننه علی توسط روابط‌ عمومی سازمان بهشت زهرا(س) گرفته شده و کسی که متولی نشر عکس‌ های جعلی شده ظاهرا با سازمان بهشت‌ زهرای تهران خصومت داشته است.
 
نوه ننه علی اذعان داشت: ما با نام ننه علی دنبال هیچ نبودیم در حالی که عده‌ ای قصد چسباندن خود را به ننه دارند و سایت ننه علی نیوز را ساخته اند؛ افراد خانواده من به مشاغل آزاد مشغول هستند و هیچ‌ یک به‌ دنبال استفاده از نام ونشان ننه و دایی نیستیم، ما سازنده این سایت خبری را نمی‌ شناسیم و این افراد از جمله سیاوش امیری از منظر من تنها یک خصومت شخصی با شهردار و سازمان بهشت زهرا(س) دارند که اقدام به این کار کرده‌ اند.
 
نوه ننه علی گفت: وقتی قبر آماده نبود پیکر ننه را از غسال‌خانه برای چه باید خارج می‌ کردیم؟ من خود از خواهرزاده‌ ام خواستم که جنازه را در غسال‌خانه نگه دارند تا محیط از آهن ‌پاره‌ ها زدوده شود و برای تشیع کننده‌ ها مشکل ایجاد نکند و این در حالی بود که توکلی مدام به تعداد نیروها برای انجام سریع و کاستن از انتظار حاضران می‌ افزود، این مسئله تشکر دارد یا بازخواست؟ چرا عده‌ ای ندانسته مطلبی را بیان می‌ کنند و به راحتی انتشار می‌ دهند؟
 
سه موضوع در این سه بند (پاراگراف) از اظهارات نوه «ننه علی» مطرح شده که بایستی پاسخ داده شود و برای پرهیز از به درازا کشیدن بحث، کوتاه و گویا به آن می پردازم:
 
نخستین نکته ای که بسیار جالب و در عین حال بُهت برانگیز است، ادعای جعلی بودن عکس های تخریب و صحنه های تاسف بار و شرم آور آتش سوزی در آلونک است. منظور آقای ملک زاده از جعلی بودن عکس ها چیست؟! فتوشاپ است؟! عکس مکان دیگری به جای «آلونک ننه علی» است؟! ما آلونک را به آتش کشیده ایم و انداخته ایم گردن بهشت زهرا (س)؟! صریح و روشن بفرمایید چرا این سخن نادرست را مطرح کرده و تهمت استفاده از سند مجعول را به ناشر عکس ها نسبت داده اید؟! می دانید تهمت دروغ به کسی بستن، چه مسوولیتی دارد و باید پاسخگو باشید؟! چرا مدعی شده اید انتشار عکس ها خصومت با بهشت زهرا (س) است؟! انتشار حقیقت مظلومیت «ننه علی» چه بار سنگینی بر دوش شما گذاشته که به تهمت و افترا
برچسب ها: ننه علی ، اتش ، جنگ تحمیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.