215 علائم تجاري ، جغرافيايي، جمعي و شرکتي تاكنون در ايران ثبت شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسئول  امور حقوقي  برند سازمان توسعه تجارت  ايران  با  اشاره  به  اينکه  قانون  ثبت  علائم  جمعي و جغرافيايي از سال 1383   و قانون  ثبت  اختراعات ،طرح  هاي صنعتي  و علائم  تجاري در سال 86  تصويب شد گفت: تاکنون  در بخش محصولات کشاورزي  يک  علامت  جغرافيايي خرماي بم  به  ثبت  رسيده  است.

ابراهيم  انوري امروز  در حاشيه کارگاه  آموزشي در شهرکرد گفت: در زمينه  علائم  جمعي نيز علامت انجمن ارگانيک ايران ،سيزده  علامت جغرافيايي فرش  و در زمينه  علائم  شخصي و شرکتي نيز تاکنون  افزون  بر 200 هزار علامت ثبت  شده  است.

انوري  با  اشاره  به  ضرورت  ثبت  برندهاي شرکتي،جمعي و جغرافيايي  گفت:با  وجود زمينه  هاي مستعد ثبت  علائم  جمعي و جغرافيايي در ايران   به  ويژه  در محصولات  کشاورزي مختلف مانند زعفران، خرما، انار و بادام ،متاسفانه  اقدامات  موثري از طرف نهادهاي مسئول،تشکل ها و انجمن هاي مرتبط انجام  نشده  است.

کارگاه آموزشي مباني حقوقي  مالکيت معنوي  و رويه  هاي ثبت  برند  با  حضور 300 تاجر و بازرگان  در چهارمحال و بختياري برگزار شد./عب
برچسب ها: بازار ، اقتصاد ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار