رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني در کرانه باختري شنبه با اذعان به اينکه نقش نگهبان را براي رژيم صهيونيستي ايفا مي کند به طور غير مستقيم از انحلال تشکيلات خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ تشکيلات خودگردان فلسطيني با رژيم صهيونيستي همکاري امنيتي گسترده اي دارد و جلوي اقدامات ضد صهيونيستي مبارزان فلسطيني را مي گيرد و مبارزان فلسطيني به ويژه اعضاي جنبش جهاد اسلامي فلسطين و جنبش حماس را تعقيب ، بازداشت و زنداني مي کند.

محمود عباس علت انحلال احتمالي تشکيلات خودگردان فلسطيني را نيز توسعه شهرکهاي صهيونيست نشين و توقف مذاکرات سازش با رژيم صهيونيستي دانست. يک منبع فلسطيني آگاه به نقل از سخنان محمود عباس در افتتاحيه نشست شوراي مشورتي جنبش فتح گفت :« اگر وضع کنوني ادامه يابد گزينه هاي ديگري داريم که تحويل کليدهاي تشکيلات خودگردان فلسطيني به بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل از جمله آنهاست. ما تشکيلات خودگردان بدون قدرت ، باقي نخواهيم ماند.اين منبع که خواست نامش فاش نشود افزود  عباس گفت : ما نگهبان اسرائيل باقي نخواهيم ماند و ابزاري در دست آن نخواهيم بود و اجازه نخواهيم داد برنامه هايش را بر روي زمينهاي فلسطينيان اجرا کند.

عباس تأکيد کرد آنچه اسرائيل به تازگي در خصوص طرحهاي شهرکسازي به ويژه طرح موسوم به  (E1) در قدس اعلام کرده است خطرناک و محکوم است و ا گر اين طرح اجرا شود همه تلاشهاي بين المللي براي تحقق صلح و روند مسالمت آميز را به طور کامل از بين خواهد برد درنتيجه اگر اين طرح به اجرا گذاشته شود ما گزينه هايي خواهيم داشت .

خبرگزاري رسمي فلسطين ( وفا ) نيز به نقل از اظهارات  عباس در نشست شوراي مشورتي فتح اعلام کرد قطعنامه سازمان ملل در ارتقاي جايگاه فلسطين يک گام و يک دستاورد تاريخي براي ملت فلسطين محسوب مي شود و يک نقطه عطف اساسي در منازعه ما عليه اشغالگران است.عباس گفت اين گام سرزمين فلسطين را از سرزميني مورد منازعه آنچنانکه اسرائيلي ها ادعا مي کنند به سرزمينهاي کشور تحت اشغال تبديل کرده است که کنوانسيون چهارم ژنو درباره آن مصداقيت دارد و بر اساس اين کنوانسيون  اشغالگران نمي توانند در کشور اشغالي ، تغييرات ايجاد کنند.

عباس تصريح کرد مخالفت با شهرکسازي همراه با اتفاق نظر بين المللي است و همين بيانگر غير قانوني بودن شهرکسازي است و همه قطعنامه هاي بين المللي نشان مي  دهد . شهرک سازي يک مانع اساسي در مسير تحقق صلح در سرزمين صلح است . وي تأکيد کرد رهبران فلسطيني بايد همه گزينه ها را در صورت ادامه فعاليتهاي شهرکسازي و محاصره و مسدود کردن دارايي هاي ملت فلسطين بررسي کنند.

برچسب ها: فلسطین ، خودگران ، عباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار