با اجراي طرحهاي ويژه صنعتي ؛

بحران محيط زيست کاهش مي يابد

وزير صنعت معدن و تجارت اعلام کرد : تخريب محيط زيست يکي از دغدغه هاي فکري اين وزارتخانه است که براي حفظ بقاي آن ، طرحهاي ويژه اي را در شهرک هاي صنعتي پياده سازي مي شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مهدي غضنفري در مراسم اختتاميه دوازدهمين نمايشگاه محيط زيست با بيان اين مطلب افزود : طبق گزارشهايي منتشره ، روند تخريب طبيعت متوقف نشده است واعلام خطري براي زندگي همه آحاد جامعه به شمار مي رود .

وي  در ادامه گفت : ميزان انتشار گاز co2 در 200 سال گذشته 31 در صد و همچنين ch2 ،  2 برابر افزايش يافته  است که اين گازهاي مخرب در بهره برداري از پروژه هاي صنعتي مشکلاتي را ايجاد مي کند .

غضنفري اضافه کرد: در وزارت صمت ، محيط زيست به يک دغدغه جدي تبديل شده وفعالان در تلاش هستند که چگونه بتوانند در توليد و روشهاي فراينده هاي توليدي ضربه به محيط زيست وارد نشود .

وزير صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد : بيشتر صنايع که در شهرک هاي صنعتي احداث مي شود ، مي تواند به عنوان روند جايگزيني در شهرکها استفاده شود که براي حفظ محيط زيست در تک تک واحدهاي صنعتي طرحي را پياه سازي خواهيم کرد .

وي تصريح کرد : تجهيزات و دستگاههايي که در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفته نشان دهنده پيشرفت توان داخلي بوده که توانسته روشهاي جايگزيني براي مقابله با تخريب محيط زيست پياده سازي کند .
وي انجام مطالعات ارزيابي در جهت کاهش اثرات زيست محيطي در شهرک هاي صنعتي و احداث شبکه هاي جمع آوري فاضلاب و احداث تصفيه خانه هاي فاضلاب صنعتي و ايجاد سيستم هاي مجدد از پساب ها و استقرار سيستم مديريت زيست محيطي مطابق با استاندارد ايزو 1401 در کاهش مستمر آنلاين پساب خروجي فاضلابها را از جمله راهکارهايي براي مقابله با کاهش اثرات زيست محيطي کشور عنوان کرد . /عب


 

برچسب ها: پساب ، محیط زیت ، طرح ، تخریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار