دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: نمي‌توان به حرف‌هاي آمريکا و غرب در مورد تغيير رويکرد با ايران اعتماد کرد بهتر است آمريکا تحريم ها را لغو کند چراکه ملت ايران زير بار فشار نمي‌روند و از مواضع و حقوق خود دست بر نمي‌دارند.

سيد باقر حسيني نماينده زابل، زهك و هيرمند در گفتكو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي جان كري كانديداي وزارت امور خارجه‌ي امريكا در رابطه با مذاكره با ايران گفت: همانطور که مقام معظم رهبري هم فرمودند ما به آمريکا هيچ اعتمادي نداريم و تضميني هم براي گفته‌هاي سياست‌مداران آمريکايي وجود ندارد بايد به اين مسئله توجه کرد که آنها به دنبال مذاكره نيستند بلکه به دنبال اين هستند که جمهوري اسلامي را تا جايي که مي‌توانند محدود کنند و جلوي پيشرفت ما را بگيرند.

وي افزود: نمي‌توان به حرف‌هاي آمريکا و غرب در مورد تغيير رويکرد با ايران اعتماد کرد هر کسي که روي کار بيايد سياست‌هاي کلي آمريکا را دنبال خواهد کرد درست است که افراد جابه‌جا مي‌شوند اما سياست‌هاي کلي هميشه ثابت است ممکن است نوع برخورد و ادبيات سياست‌مداران جديد در مقابل ايران فرق کند اما اصل سياست‌هاي آمريکا و غرب در قبال جمهوري اسلامي ايران تغييري نمي‌کند.

حسيني تصريح كرد: آنها خوب مي‌دانند که ايران در بحث انرژي هسته‌اي مشکل و انحرافي نداشته و نخواهد داشت و فعاليت‌هاي ما کاملا صلح آميز خواهد بود لذا غربي‌ها با اصل پيشرفت ايران مخالف‌اند اينکه ايران روي پاي خود بايستد و نيازهاي خود را روز به روز کمتر کند.

دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بهتر است آمريکا در راستاي مذاکره با ايران تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران را به جاي افزايش لغو کند زيرا فشار بر جمهوري اسلامي هيچ گاه موثر نبوده و ملت ايران زير بار فشار نمي‌روند و از مواضع و حقوق خود دست بر نمي‌دارند اين سياست اشتباهي است که آمريکايي‌ها در پيش گرفته‌اند.

وي در ادامه افزود: آمريکا و غرب اگر فکر مي‌کنند با اعمال فشار بيشتر مي‌توان ايران را متقاعد کرد که از حقوق خود دست برداشته و در راستاي تحقق خواسته‌هاي انها حرکت کند کاملا در اشتباه‌اند، بايد راهکاري منطقي در پيش گيرند که با توجه به بي‌اعتمادي مطلق و کاملي که در جمهوري اسلامي ايران از نظر مردم و مسئولين نسبت به آمريکا و غرب ايجاد شده کار ساده‌اي نيست.

نماينده زابل،زهك و هيرمند تصريح كرد: تحريم‌هايي که بر عليه کشور ما وضع شده و دارايي‌هايي كه از جمهوري اسلامي در خارج از کشور مصادره شده نشانگر دشمني با ملت ايران است و تا زماني که زمينه ابطال تحريم‌ها و بازگرداندن دارايي‌هاي ايران فراهم نشود ما حتي فکر مذاکره با آمريکا و غرب را نخواهيم کرد.

وي در ادامه گفت: اگر شروط ما پذيرفته شود و آمريکا حسن نيت خود را با لغو تحريم‌ها و استرداد دارايي‌هاي ايران در خارج از کشور و دست برداشتن از رفتار خصمانه در مقابل ايران نشان دهد بعد از اين اقدامات مي‌توان درمورد اينکه آيا مذاکره کنيم يا نه تصميم‌گيري کرده و به اصطلاح مي‌توانيم تصميم بگيريم که چه بايد بکنيم.

حسيني در انتها خاطرنشان كرد: ادعاي کانديداي وزارت امور خارجه آمريکا هم صحت ندارد،مثل افراد سابق مطيع برنامه‌هاي اربابان خود است و شايد تغييرات اندکي در نوع برخورد و ادبيات خود داشته باشد که البته براي فريب افکار عمومي در دنيا بيشتر به کار مي‌رود،اگر راست مي‌گويند عملا اقدام کنند تا هم ما و هم دنيا ببينند که آمريکا به دنبال ايجاد مشکل و تنش بيشتر در منطقه بر عليه جمهوري اسلامي نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، امریکا ، غرب ، رویکرد ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار