اجراي دقيق ضوابط فني در عمليات ساختماني و پروژه هاي شهرسازي و توسعه اي توسط مهندسين طراح، مجريان، ناظران و معماران در کاهش خسارات جاني و اقتصادي ناشي از لرزه خيزي و ساير مخاطرات بسيار موثر است.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني سازمان مديريت بحران كشور؛ پيام رئيس سازمان مديريت بحران كشور به مناسبت پنجم دي ماه "روز ايمني در برابر زلزله" منتشر شد.
متن كامل اين پيام بدين شرح است:
 پنجم دي ماه يادآور حادثه جانگداز زلزله بم مي باشد كه رهنمودهاي مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) در سال 1386 به نام "روز ملي ايمني در برابر زلزله" در تقويم رسمي كشور در فهرست مناسبت هاي سالانه ثبت شد تا مقدمه اي بر ضرورت ايجاد تغييرات بنيادين در امر صنعت ساختمان و مسكن، اصلاح و تجديدنظر در ساخت و ساز هاي سنتي در سراسر كشور به ويژه مناطق روستايي و تسريع در اجراي طرح هاي مقاوم سازي مدارس، بيمارستان ها، اماكن عمومي، مراكز خدماتي، سكونتگاه ها و روند احياء و نوسازي بافت هاي فرسوده گردد.
روز ايمني در برابر زلزله مي بايست، مقدمه و بهانه اي باشد تا از تجربيات ده ها زلزله مخرب كه در نيم قرن گذشته در سطح كشور اتفاق افتاده و نزديكترين آنها زلزله مورخ 21 مرداد ماه سال جاري در استان آذربايجان شرقي و زلزله مورخ 15/9/1391 در استان خراسان جنوبي است و به بهترين وجهي بهره برداري شود.
يكي از مسائل مهم كشور كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي مورد برنامه ريزي هاي اساسي و اهتمام جدي قرار گرفته موضوع آسيب شناسي شهرها و روستاهاي كشور در برابر سوانح و حوادث طبيعي است كه تشريك مساعي كليه مسئولين، دستگاه ها و مردم را ايجاب مي نمايد. ارتقاء دانش و آگاهي هاي عمومي از طريق آموزش و اطلاع رساني از يك سو و نظارت دقيق مديريت هاي شهري بر اجراي قوانين و ممانعت از هر گونه عوامل خطرساز، به ميزان قابل توجهي در كاهش اثرات سوانح و حوادث طبيعي موثر است. حوادث طبيعي چون زلزله و سيل كه از وقايع تكرار شونده و غالب در كشور ما است، پرهيز از احداث تاسيسات و هرگونه ساخت و ساز در حريم گسل ها، تجاوز و تعرض به حريم رودخانه ها و سواحل مشرف به دريا و درياچه ها و همچنين رعايت اصول فني و مقاوم سازي تاسيسات و هرگونه ساخت و ساز را ضروري مي نمايد.
"روز ايمني در برابر زلزله " فرصت مغتنمي است تا از زحمات و تلاش هاي همه مسئولين و دست اندركاران امر مديريت بحران و مقابله با حوادث خصوصا امدادگران، بسيجيان، سپاهيان، ارتشيان و تمامي كارگروه هاي تخصصي ملي واستاني قدرداني و سپاسگزاري نمايم. همچنين از كليه آهاد مردم شريف و بزرگوار ايران كه هميشه حامي و تكيه گاه خدمتگزاران خود در نظام مقدس جمهوري اسلامي مي باشند تقاضا دارم خدمتگزاران خود در را در توسعه فرهنگ ايمني و كاهش خطرپذيري سكونتگاه هاي شهري و روستايي مساعدت و همراهي نمايند.
اجراي دقيق ضوابط فني در عمليات ساختماني و پروژه هاي شهرسازي و توسعه اي توسط مهندسين طراح، مجريان، ناظران و معماران محترم در كاهش روزافزون خسارات جاني و اقتصادي ناشي از پديده هاي لرزه خيزي و ساير مخاطرات بسيار موثر خواهد بود. يكبار ديگر فرصت را مغتنم شمرده و از مسئولين محترم نظارتي تقاضا مي كنم تحت هيچ عنوان و شرايطي فرصت و اجازه تخلف در ساخت و سازها و متجاوز به مسير و حريم رودخانه ها را كه عموما منجر به تخريب ساخت و سازها و بروز سيل ها خسارت زا مي شود به خاطر حفظ جان عزيزان و سرمايه هاي ملي به افراد نداده انشاءالله بتوانيم در جامعه اي امن و ايمن از حوادث طبيعي زندگي كنيم. با سپاس از همياري هاي ملت شريف ايران، سعادت، سلامت و اعتلاي نام ميهن عزيز و نظام مقدس جمهوري اسلامي را در سايه رهبري هاي پيامبر گونه حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مد ظله العالي) براي تمامي هموطنان از خداوند متعال مسئلت مي نمايم.
برچسب ها: پیام ، سازمان ، مدیریت ، بحران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار