مدیرکل ثبت احوال خراسان‌­رضوی گفت: در ثبت اسامی نوزادان در 8 ماهه سپری شده سال جاری، امیرعلی و فاطمه در صدر نام­‌های خراسان­‌رضوی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سیدحسین نیری در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری در استان خراسان­‌رضوی بیشترین نام­‌های ثبت شده دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب و ریحانه بوده است.

وی در بیان بیشترین نام­‌گذاری­‌ها برای پسران گفت: در اسامی پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و محمد بیشترین نام‌­هایی بود که برای نوزادان پسران در استان خراسان­‌رضوی ثبت شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان­‌رضوی به بیشترین آمار موالید خراسان­‌رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: در استان خراسان­‌رضوی بیشترین موالید مربوط به شهرستان­‌های تایباد و تربت جام است و در این ارتباط چناران و فیروزه کمترین میزان موالید در آنها به ثبت رسیده است.

نیری در ارتباط با دیگر موارد کاری که در 8 ماهه سپری شده سال در ثبت احوال خراسان­‌رضوی اجرایی شده به انجام 559 هزار و 107 مورد اقدام اشاره کرد و افزود: بیشترین اقدامات صورت گرفته در حوزه تعویض شناسنامه، تغییر نام و نام خانوادگی بوده است.

وی ادامه داد: با اختیاراتی که به اداره ثبت احوال داده شد افرادی که سن آنها بالای 15 سال است می­‌توانند بدون مراجعه به دادگاه­‌ها و مراجع قضای نسبت به تغییر نام خود اقدام کنند که بر این اساس و در 8 ماهه نخست امسال 701 مورد تغییر نام در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

برچسب ها: اسامی ، زیاد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.