یکی از زیرساختهای توسعه فرهنگی ارتقا فرهنگ مطالعه در جامعه است اما قلب فرهنگ کتابخوانی در اردبیل به کندی می تپد تا نشان دهد توجه به کتاب و کتابخوانی و مشارکت عمومی بویژه از سوی سطح میانی جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / گسترش فرهنگ کتابخوانی همواره یکی از دغدغه های اصلی دلسوزان جامعه بوده و معتقد هستند تا زمانی که فرهنگ مطالعه در زمینه های مختلف در جامعه رواج پیدا نکند مشکلاتی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، شهری و... به وجود می آید که برای جامعه مبارزه با این مشکلات هزینه بر است.

کتابخوانی میزان آگاهی افراد را افزایش داده و به بلوغ مدنی افراد کمک می کند تا این افراد با آگاهی کامل نسبت به مسائل جوامع خود عکس العمل مناسبی داشته وهزینه های جاری بر سیستمهای فرهنگی و خدمات دهی شهر را کاهش دهند.

میزان زمان مطالعه در کشور نسبت به کشورهای دیگر پایین بوده و اردبیل نیز به تاسی از وضعیت کشوری از میانگین مطالعه پایینی برخوردار است تا عدم ترغیب مردم به مطالعه یومیه به یکی از دغدغه های فرهنگی استان تبدیل شود.

یکی از کارشناسان امور فرهنگی با اشاره به رابطه فرهنگ کتابخوانی با توسعه فرهنگی معتقد است که اگر دنبال توسعه فرهنگی هستیم در اولین گام باید فرهنگ مطالعه را در جامعه نهادینه کرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، ارتقای ، فرهنگ ، مطالعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.