تامین تجهیزات نفت و گاز در داخل کشور/ آغاز ساخت خط لوله گاز در خاک پاکستان تا یک ماه دیگر

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر توان بالای سازندگان صنعت نفت گفت: بخش اعظمي از تجهیزات صنعت نفت و گاز کشور توسط صنعتگران داخلی ساخته می شود.

به  گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جواد اوجی در مراسم چهارمین یادواره  شهید تندگویان و شهدای صنعت نفت باحضور خانواده های شهدای صنعت نفت و گاز کشور، خانواده شهید تندگویان و معاونان و مشاوران وزیر نفت برگزار شد، افزود: در عرصه دفاع مقدس، ایثارگران صنعت نفت کشور همانند دیگر رزمندگان در عرصه صنعت نفت و گاز جهاد می کردند.

وی با بیان اینکه در عرصه جنگ تحمیلی دشمن همه توان خود را برای ایجاد خلل در صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت، تصریح کرد: اگرچه به فضل الهی و به همت و تلاش صنعتگران نفت و گاز، دشمن در این عرصه ناامید شد و خللی در صادرات نفت ایجاد نشد.

اوجي با یادآوری این نکته که در زمان هشت سال دفاع مقدس، هر روز پالایشگاه ها، ایستگاه های تقویت فشار و مراکز بهره برداری نفت و گاز توسط دشمن بمباران می شد، افزود: در این بخش نیز به همت صنعتگران نفت و گاز کشور ، دشمن به اهداف پلید خود دست نیافت.
به گفته معاون وزیر نفت؛ با تلاش کارکنان نفت و گاز کشور، مردم در زمان دفاع مقدس در زمینه تامین سوخت دچار مشکل نشدند.

وی با تاکید بر اینکه، امروز هم شرایط صنعت نفت و گاز کشور، شرایط سختی است،‌گفت: به اعتقاد من شرایط امروز صنعت نفت و گاز شرایطی سخت تر از پیش است چرا که دشمن  با تحریم اقتصادی و ‌جلوگیری از نقل و انتقالات ارزی درصدد است کشور را از نظر مسائل اقتصادی دچار مشکل کند اما با کمک خدا و همت وزیر نفت  و تلاش مجموعه صنعت نفت و گاز به طور قطع دشمن در این عرصه نیز ناامید خواهد شد.

به گفته اوجی، امروز نیز باوجود همه تلاش های کشورهای استعمارگر ،‌آمار صادرات نفت بسیار قابل توجه است.اگرچه این تحریم ها تازگی ندارد و 33 سال است که کشور محاصره اقتصادی شده است.

وی همچنین به ارائه آماری در خصوص تولید گاز کشور و میزان خانوارهای شهری و روستایی بهره مند از گاز پرداخت و گفت: هم اکنون بیش از 600 میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید و در 13 پالایشگاه کشور فرآورش می شود همچنین بیش از 97 درصد خانوارهای شهری و بیش از 57 درصد از خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره مندند .

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید براینکه، اگرچه امروز در خصوص تامین برخی از تجهیزات نفت و گاز کشور با مشکل روبه رو شده ایم اما به گفته مقام معظم رهبری این روزهای سخت را با یک کارنامه درخشان پشت سر می گذاریم. 

وي تصريح كرد: بر حسب دستور رئیس جمهوری ایران، بخش خصوصی کشورمان برای احداث این خط لوله 48 اینچ در خاک پاکستان فعال شده اند و بانک های ایرانی نیز در زمینه تامین منابع مالی خط لوله یاد شده کمک خواهند کرد.

لازم به ذكر است: پاکستان حدود 700 کیلومتر از خط لوله ایران-پاکستان را در مرزهای خود خواهد ساخت و ایران نیز 300 کیلومتر از این خط لوله را از ایرانشهر به مرزهای پاکستان در بندر چابهار مرتبط خواهد کرد.
برچسب ها: تامین ، تجهیزات ، گاز ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار