مدير امور منابع آب شهرستان تبريز از لايروبي و آزادسازي 35 هزار متر مربع از بستر مهرانه رود تبريز با اخذ دستور دادستاني تبريز در جهت حفاظت از اراضي ملي وبازگشايي بستر مهرانرود خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عيسي ياري با اعلام اين خبر افزود: عمليات بازگشايي بستر وساماندهي مهرانرود در سايه تلاش همكاران اين امور وهمكاري صميمانه مقامات قضايي ونيروي انتظامي و با جلب مشاركت شهرداريها در بازه اي به طول 3.5 كيلومترانجام شده كه با اجراي اين طرح ضمن رفع تصرفات غيرمجاز ازبستر رودخانه ولايروبي بستر، درحدود 35 هزار متر مربع از اراضي ملي به ارزش ريالي بيش از70 ميليارد ريال آزادسازي شده است.

ياري افزود : بازه اول به طول 2 كيلومتر واقع در اراضي پارك بزرگ تبريز( پائين دست بلوار آذربايجان) وبازه دوم به طول بيش از 1.5 كيلومتر درقسمتي از مهرانه رود واقع درمنطقه خلعت پوشان در مجاورت جاده تبريز- تهران ساماندهي شده است.

وي ضمن قدرداني از دادستاني تبريز و عوامل نيروي انتظامي اين شهرستان افزود: از شهرداريهاي مناطق 4 و5 تبريز قدردانيم كه با تأمين امكانات وماشين آلات لازم براي بازگشايي و رفع تجاوز موجب صرفه جويي3000 ميليون ريالي در هزينه اجراي طرحهاي ساماندهي شدند و عمليات ياد شده با كمك و مساعدت شهرداري مناطق در داخل شهر تبريز بدون هيچ گونه بارمالي براي شركت آب منطقه اي انجام شد.

مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان شرقي نيز در همين خصوص ضمن قدرداني از كليه عوامل و دست اندركاران از جمله دادستان تبريز ، فرماندهي نيروي انتظامي استان و شهر تبريز، فرماندار و شهردار و شهرداران مناطق تبريز ابراز اميدواري كرد با اين روند و با تعامل بسيار نزديك مسئولان استاني ان شاءالله شاهد ايمن سازي و بازگشايي و رفع تجاوز كليه مسيل ها و نقاط سيل خيز استان باشيم.

شايان ذكر است با اقدامات انجام شده در زمينه مسيرگشايي و آزادسازي مهرانه رود و آجي چاي بيش از 10 كيلومتر از حريم و بستر اين رودخانه ها مسيرگشايي و آزادسازي شده است./س

برچسب ها: ساماندهی ، بستر ، مهرانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.