ملك زاده در گردهمايي معاونان، مشاوران و مديران کل و ستادي و استاني اين سازمان از معاون خود خواست تا رصدخانه پايش و نظارت آثار فرهنگي و تاريخي کشور و آثار موزه‌اي در 6 ماه آينده راه‌‌اندازي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري محمدشريف ملک‌زاده با بيان اينکه راه‌اندازي اين رصدخانه کمک بسيار بزرگي به حراست و حفاظت از آثار و ابنيه تاريخي خواهد کرد گفت:اين رصدخانه در مدت 6 ماه راه‌اندازي و در پايان خردادماه 92 با حضور دکتر محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران افتتاح شود .
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه با اشاره به آثار مثبت راه‌اندازي اين رصدخانه يادآور شد: راه‌اندازي رصدخانه پايش و نظارت آثار فرهنگي و تاريخي و آثار موزه‌اي کشور مي‌تواند به کاهش هزينه‌ها کمک کرده و همچنين برنامه‌ريزي دقيقي به مديران سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، به‌خصوص معاونت ميراث فرهنگي ارائه دهد .
دکتر ملک‌زاده اضافه کرد: با راه‌اندازي اين رصدخانه مديران معاونت ميراث فرهنگي کشور مي‌توانند در هر لحظه آثار، ابنيه و اماکن فرهنگي و تاريخي کشور و همچنين آثار موزه‌اي کشور را رصد کنند .
وي از مديران استانها خواست اطلاعات مورد نياز براي راه اندازي رصدخانه پايش را هر چه سريعتر ارايه دهند.

*ايجاد «ميز خدمت» در سازمان ميراث فرهنگي
معاون رئيس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره و تاکيد بر خدمت‌رساني هر چه بهتر به مردم و مراجعه‌کنندگان به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: بايد «ميز خدمت» در همه بخش‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در تهران و استان‌ها سراسر كشور راه‌اندازي شود.
دکتر ملک‌زاده با بيان اين که راه‌اندازاي «ميز خدمت» به ارائه خدمات هر چه بهتر در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و پاسخگويي به مردم منجر خواهد شد خاطرنشان کرد: هيچ مراجعه‌کننده‌اي نبايد بدون دريافت پاسخ مناسب از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خارج شود .
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اين که موضوع ميراث معنوي و آثار مرتبط با موضوعاتي مانند محرم و عاشورا مورد توجه و تاکيد دولت نهم و دهم است ادامه داد: به عنوان مثال در حالي که تنها 45 پرونده عاشورايي در فهرست ميراث معنوي کشور به ثبت ملي رسيده بود در 2 هفته گذشته 140 پرونده آيين عاشورايي در فهرست ميراث معنوي به ثبت ملي رسيد که نشان‌دهنده توجه و اهميت دولت محترم به موضوع آيين‌هاي عاشورايي و ميراث معنوي است .
معاون رئيس‌جمهور افزود: با توجه به رونمايي از ثبت آيين‌هاي عاشورايي توسط رييس جمهور كشورمان در ساري و بنا بر دستور ايشان اين آيين‌هاي عاشورايي به صورت دايرةالمعارف کامل به زبان‌هاي خارجي مختلف ترجمه و به کشورهاي گوناگون ارسال خواهد شد .
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه صحبت‌هاي خود با بيان اين که در حال حاضر بيش از 30هزار اثر ثبت شده در ايران وجود دارد يادآور شد: حراست و حفاظت از اين آثار و مرمت آن‌ها بودجه زيادي مي‌خواهد که از توان سازمان ميراث فرهنگي کشور خارج است بنابراين يکي از راهکارهاي مهم در اين خصوص ورود بخش خصوصي و مشارکت مردم با استفاده از در نظر گرفتن مشوق‌هاي مردمي است .
*اعلام آمادگي ايران براي برگزاري سمينار مشترک گردشگري با پاكستان
معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همچنين در جريان اين سفر و در حاشيه گردهمايي مديران كل و معاونان ستادي و استاني اين سازمان با وزير مقررات ملي و خدمات گردشگري پاکستان ديدار و بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران در خصوص برگزاري سمينار مشترک بين دو کشور در حوزه گردشگري تاکيد کرد .
محمد شريف ملك زاده در پاسخ به اظهار ارادت وزير گردشگري پاكستان نسبت به مقام معظم رهبري، به ارادت مردم جهان اسلام به رهبر معظم انقلاب اسلامي اشاره كرد وگفت: وجود ارزشمند حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي ، يک معجزه الهي براي مردم ايران و جهان اسلام است .
وي در اين ديداربه پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه گردشگري سلامت اشاره کرد و افزود: رئيس جمهور اسلامي ايران و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هيچگونه مشکلي براي توسعه گردشگري با پاکستان قائل نيستند و به هيچ محدوديتي در اين زمينه اعتقاد نداريم .
معاون رئيس‌جمهور همچنين به موضوع لغو رواديد بين ايران و پاکستان اشاره کرد و افزود: در اين خصوص هيچ محدوديتي وجود ندارد و به عنوان رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شخصا اين موضوع را پي‌گيري مي‌کنم .
وي همچنين به موضوع صنايع دستي اشاره کرد و افزود: با توجه به اين که پيش‌نويس يک تفاهم‌نامه مشترک با پاکستان پيش از اين ارسال شده است اميدوارم يک تفاهم‌نامه در اين حوزه بين ايران و پاکستان به امضا برسد .
دکتر ملک‌زاده همچنين با اشاره به امضاي تفاهم‌نامه ايران و پاکستان در سال 2007 ميلادي در حوزه گردشگري خاطرنشان کرد: اين آمادگي را داريم که يک کميته فني براي پي‌گيري و اجرايي نمودن مفاد اين تفاهم‌نامه به سرعت تشکيل شود ./ي2
                                                          
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار